מידעון רבעון שני תשס"ט








כ"ז בטבת, תשס"ט
23/01/2009
משפחת "גוונים" היקרה, מורים, תלמידים והורים,
עם סיום מחצית א' של שנה"ל תשס"ט אני שמחה לפרוס בפניכם את העשייה שהתרחשה ברבעון השני.

משו"ב - התעודות שחולקו היום הינן תוצר של תוכנת המשו"ב שהוטמעה השנה בביה"ס. תודות למורים המקצועיים, למחנכות ולרותי רוזנטל, סגנית מנהלת ורכזת משו"ב והערכה בית ספרית. יישר כוח על הטמעה משמעותית ומהירה.

המצטיינים של "גוונים", אנו מסיימים את המחצית עם 150 תלמידים מצטיינים כ 20% מתלמידי ביה"ס.
מצטיינים יקרים, השקעתם רבות בלמידה משמעותית והינכם ראויים לכל הערכה, הינכם גאווה גדולה לחטיבה, המשיכו בדרך זו ויצטרפו אליכם מצטיינים נוספים.
אווירת המצוינות מטופחת בחטיבה גם בתוכנית "אמירים" בריכוזה של מירב מזור, סגנית מנהלת, ורכזת התכנית ה"מצוי ומצוינות" במתמטיקה, רונית חובב.

נתוני המיצ"ב של "גוונים" לאחרונה התקבלו נתוני מיצ"ב תשס"ח ששמים את "גוונים" על מפת המצוינות בתחומי המתמטיקה- אנו בעשירון ה-90 ובשפה- עשירון 80 וזאת לצד תוצאות גבוהות מאוד ברמת המוגנות ושביעות הרצון. נתונים אלו משקפים את העשייה בגוונים השואפת לתת מענה למגוון היכולות לצד יצירת אקלים חיובי, מקדם, בטוח המהווה כר פורה ללמידה. זה המקום להודות לצוות "גוונים" על השקעה אינסופית, אכפתיות ושאיפה מתמדת להצלחה.
צוות החטיבה נרתם לקיום שעות פרטניות שמטרתם למידה בקבוצה קטנה עד 5 תלמידים וטיפוח השיח הבינאישי.
מתוך כוונה לטפח את השיח והתקשורת מורה-תלמיד החלו מעגלי שיח בשכבות השונות- מעגל שיחה של תלמידים עם רכזות השכבה לטיפוח השיח הבינאישי ומעגל שיח נוסף הינו מנהלת-מורים שמטרתו קידום יעדים משותפים והעלאת רעיונות לשיפור מתמיד בביה"ס.

בשכבת ז' החלה לפעול פנימית יום מעו"ף בריכוזו של איתן כהן, ותלמידים שנבחרו מקבלים תגבור לימודי לקידום הצלחתם. בשכבה החל קורס באסטרטגיות למידה לקבוצת תלמידים לשם שיפור מיומנויות למידה. תלמידי השכבה בעיצומו של תהליך כתיבת עבודת השורשים בליווי צמוד ומשמעותי של מחנכות השכבה.

יוזמות ייחודיות של כתות ז'6, ח'5, והמחנכות רחל לוי ורונית משיח הביאו שמחה רבה לקשישים בעיר במסיבות חנוכה שחגגו התלמידים הנפלאים שלנו, המחנכות וההורים.

יום מקוון במדעים נערך השבוע לשכבה ח', היום עבר בהצלחה ותוצרי התלמידים מעוררי הערכה. יישר כוח לצוות המדעים על יום משמעותי מדעי זה ולתלמידים על גילוי אחריות ללמידה ועמידה בדרישות שהוצבו להם.

כתות קטנות ח' ו-ט' מתחילות בימים אלה את פרויקט "כלבי נחיה", הכתות ביקרו ב"דיאלוג בחשכה" וחשו את המורכבות של היות האדם עיוור. משם המשיכו את הביקור ב"מרכז הישראלי לכלבי נחייה" והכירו את האנשים הפועלים למען העיוורים, ראו את הכלבים ואת מתקני האימון, נפגשו עם אנשים עיוורים הנעזרים בכלבי נחייה ושמעו את סיפוריהם. אנו גאים בתלמידי הכתות הקטנות ובטוחים כי יובילו את משימת כלבי הנחיה לתפארת.

של"ח ב"גוונים" - כיתות ח' עוברות סדנת "המהפך הציוני במישור החוף" ויצאו לסיור ביפו ובנווה צדק. בסיור נחשף סיפור הישוב היהודי במישור החוף דרך מעשיהם של שועי הדור, האנשים שהיו בעלי חזון ועשייה וכנגד כל הסיכויים הקימו לנו ארץ. כיתות ט' יצאו לסיור תרבויות בלוד ורמלה, בו נחשפים התלמידים לבתי התפילה של שלוש הדתות הגדולות במפגש בלתי אמצעי עם אנשי דת בתקווה לידיעה, הבנה והתקרבות.
בחנוכה יצאו הפשצי''ם של "גוונים" לכנס משצי"ם בסולריום ים המלח, בו פגשנו משצי"ם מכל המחוז. הפשצי"ם צעדו במסלול בשולי מדבר יהודה, בו העבירו ההדרכות שהכינו, בישלו ארוחת ערב , טיילו "בסנפיר הקטן" למרות סופות החול העזות, וחזרו עייפים אך מרוצים! יישר כוח לצוות השל"ח, רונית לגאלי ומוטי ניקחה.
חברת "גמב"א מקבוצת "יזמים צעירים עושים עסקים" בהנחיית יעל אלחדיף ממשיכה בפעילותה. לאחר בדיקות היתכנות קפדניות נבחר המוצר אותו ייצרו וישווקו, "כיס-כיסא". ה"כיס-כיסא" הוא מעין ארגונית לכסא, "כובע" עם כיסים עשוי בד גמיש המתלבש על הכסא ובו כיסים (מאחורי המושב) לאחסון חפצים שונים למען הנוחות והסדר הטוב. את ה"כיס-כיסא" הגמיש ניתן להלביש על הכסא בחדר כדי לשים את הספר, הטלפון הנייד / המשקפיים / MP ועט במקום אחד, בכסא הרכב ובמושב המטוס. מומלץ כתמנה לסטודנטים. במהלך חודש מרץ ייצא המוצר לשוק וכולם יוכלו ליהנות ממנו. במקביל למוצר, ממשיכים חברי "גמב"א" לנהל חברה לכל דבר. הם החלו להשתתף בימי מיומנויות לבעלי תפקידים וישתתפו בתחרויות שונות במהלך השנה. שיהיה ב-ה-צ-ל-ח-ה !

פרויקט גשר-קשר, תלמידי ט'3 וט'5 המשתתפים בפרויקט כתבו מכתבים לחבריהם בארצות הברית על המצב בישראל והמלחמה בחמאס. כל תלמיד שלח לחברו מכתב אישי בנושא ואת הקשר הפרטי שלו לדרום הארץ ולחוויות שקשורות במלחמה. הפרויקט המלווה ע"י המורה לאנגלית יערית כהן מטפח בקרב התלמידים תקשורת עם קהילות מעבר לים.

היוזמה המרגשת של תלמידי כתה ט'1 והמחנכת ורכזת השכבה לימור נגר, ממשיכה את פעילותה המבקשת לחזק את המודעות שכל כך רלוונטית בימים אלה להחזרת החייל החטוף גלעד שליט. התלמידים ממשיכים בעדכון השלט כל בוקר ולהוסיף עוד יום לספירת ימי שליט בשבי ובפעולות הסברה בנושא.
תלמידים יקרים, הנכם מהווים דוגמה ומופת לאחריות חברתית, מרגשת ומשמעותית, מי ייתן וירבו כמוכם.


במהלך חודשים נובמבר-דצמבר הנחו תלמידי שכבה ט' בהדרכת יועצות ביה"ס, מלכי כץ וגלית גרינשטיין, את חבריהם לכיתה בנושא "מניעת שימוש לרעה בסמים ואלכוהול". במהלך התכנית נערך יום מקוון בנושא "מניעת שימוש לרעה בסמים". התלמידים למדו וחוו את הנושא בצורה מתוקשבת. הם עסקו בנושאים שונים כגון מידע, לחץ חברתי, עמדות ועזרה ודיווח למול הלשנה. ניתן לראות את המשימות של היום המקוון באתר ביה"ס (ייעוץ מקוון) ואת התוצרים בפורומים של הכיתות השונות.




נוסף על כך יצאו התלמידים לסינמה סיטי לצפייה במיזם "מכורים לחיים". התלמידים צפו בסרט תלת- מימד שהמחיש את נזקי הסמים למוח ולנפש, השתתפו בפעילות אינטראקטיבית בו נערכה בחינת ידע ועמדות כלפי שימוש בסמים באופן אישי וקבוצתי תוך התייחסות למיתוסים, יצאו ל"מסע" בו ראו כיצד המשתמש בסמים קשור לרשת שלמה של פשע ומהם המחירים הגלובליים והחברתיים של שימוש בסמים, וכן "בילו" ערב עם שלושה צעירים היוצאים למסיבה המסתיימת בנסיבות טרגיות. התכנית מומנה בשיתוף "מצילה" ראש העין.

תוכנית כתום צוברת תאוצה וגוונים תורמת לכך שראש העין ממשיכה להיות "מעצמה כתומה"
תלמידי כתות ז1,ז2 קיבלו בהתרגשות את המחשבים הניידים בטקס שנערך במעמד ראש העיר, אגף החינוך, מפקחת על המדעים משה"ח, נציגי מכון דוידסון, הורי התלמידים וצוות המורים .
מורי בית הספר המלמדים בתוכנית כתום ממשיכים ליצור במרץ שעורים מתוקשבים לכתות כתום, מהם נהנים גם שאר תלמידי בית הספר. כתות ט2 ו-ח3 התנסו בשיעור וירטואלי בו למדו כיצד ליצור סרטים בתוכנת photo story והם מיישמים את הנלמד בכתה. כתה ח'1 כתומה משתלטת על פורטל וויקי וכתה ט'3 עובדת בסביבת moodle ועברה הכשרה לשימוש ב excell.

מועצת תלמידים העבירה בכתות שיחה בנושא זכויות אדם לרגל יום הזכויות הבינלאומי, כמו כן הועלה למודעות בכיתות נושא השירותים, ושמירה על רכוש בית הספר . המועצה ערכה איסוף של משלוח חבילות לחיילים הנלחמים בדרום הארץ ובשלבים אלה היא החלה את ההכנות למסיבת פורים לתלמידי בית הספר בשיתוף עם איילת, רכזת חינוך חברתי. תודה למועצה המובילה בראשותה של דנה גינזבורג ובלווי הרכזת דורית ואיש.


רדיו גוונים מלווה ע"י יערית כהן. לרדיו נבחרו 10 תלמידים משכבות ז' ו-ח' בבחירות שנערכו בשתי השכבות ואלו הם שמות השדרנים החדשים: משכבת ז: שי לודבינובסקי, יותם חתוכה,עומר דבורי,עמית איזון וירדן עמר. משכבת ח: שרון שבתאי, יובל פלג, נעמה בכר, עמית שכטר ודור לילה. השדרנים החדשים יעברו קורס רדיו עיוני ומקצועי , בהצלחה רבה.

מלכת הקוראים של ספרית "גוונים" לחודש דצמבר שרון שאטי מכתה ז' 6. נאמני ספרייה מצטיינים לחודש דצמבר: יעל שלמה ח' 4, נטלי פליישמן ח' 4, אופק היזמי ז' 7, גל זלכה ט' 4, נטלי קוממי ז' 1, רועי פלח ח' 5, רותם אייזיק ח' 1, ניצן קימל ח' 2.
יצא לדרך מיזם חדש שיוזמת רחל אמיתי, ספרנית החטיבה, הוצאה לאור של ספר שירה פרי עטם של תלמידי "גוונים".

העיתון וירטואלי רענן את שורותיו בכתבים צעירים משכבת ז' שמתעדים את הנעשה בביה"ס. בימים אלה יצא עיתון "גווניתון" כתוב ובו מבחר כתבות וחדשות מחיי בית הספר. יישר כוח לרועי פלח עורך העיתון ולמורה רבקה דמנשטיין .

מתנדבי פרויקט "אני בשבילך" של ארגון "לתת" בליווי המסור של איילת מלמד, ממשיכים את תרומתם לקהילה. תלמידי שכבת ט' יצאו לשמח לכבוד החנוכה ילדים ונערים מהאוכלוסייה האתיופית. תלמידי שכבת ח' ביקרו במעון "בני ציון" לאוכלוסיה בוגרת בעלת פיגור שכלי וכן בגן ילדים למיעוטי יכולת. התלמידים יוצאים לפעילות חדורי נכונות ורצון ומשאירים אחריהם חיוך על השפתיים. יישר כוח לאיילת ולתלמידים שהביאו איתם את בשורת הנתינה ב"גוונים".

עזרה הדדית מתפתחת ב"גוונים", קרן עזרה הדדית ביזמת הנהגת ההורים, מצליחה לגייס משאבים עבור תלמידים בחטיבה הזקוקים לתמיכה. אני מבקשת להודות בשם קהילת "גוונים" על יזמה ברוכה זו.

אתר גוונים לובש גוונים חדשים בניהולה של ענת רשף, הרכזת הפדגוגית, ובעזרתה האדיבה של נילי בן עמי, חברת הנהגת ההורים, שתורמת מזמנה היקר לעיצוב האתר. אנו מבקשים להודות בחום על תרומתך. נילי, את צובעת את "גוונים" בצבעים חדשים ויפים. תלמידים והורים, הנכם מוזמנים להתעדכן באתר במידע שבועי על הנעשה בחטיבה.


כתובת האתר של "גוונים" http://www.atarnet.net/nodeweb.asp?t=24696

הורים יקרים , אנו מעוניינים לקיים בחטיבה "שיח לוחמים" - הורים ובני משפחה שיספרו לתלמידים מורשת קרב.
המעוניינים לשתף אותנו בסיפורים אלה, בשל החשיבות הרבה שהם טומנים בחובם, מוזמנים לפנות לאיילת מלמד, רכזת
החינוך חברתי, או למחנכת הכתה.

עם סיום המחצית אני מבקשת לאחל לכל קהילת ""גוונים" המפוארת
מי ייתן ובין כל השירים שנחפש נגלה את אלה בגווני האור והלבן...
מי ייתן ולכל בית ישראל יבואו ימים של שלום ושלווה ושהשקט בדרום יישמר.

שלכם בהערכה חמה,
שפרה סטרוסקי
מנהלת החטיבה

תגובות

רשומות פופולריות