טקס פתיחת שנת הלימודים תשע"א

תלמידים יקרים צוות ביה"ס הנכבד, הגב' חנה חרוסט מפקחת ביה"ס.
ברוכים השבים מחופשת קיץ, רעננים לשנה חדשה של הגשמה עצמית והוכחת יכולות.
לתלמידי שכבת ז', ברוכים הבאים ע הצטרפותכם למשפחת חטיבת הביניים "גוונים" ראש העין. נאחל לכם התאקלמות מהירה וטובה בחטיבה והצלחה רבה בלימודים ועם החברים. ברכות חמות לרכזת השכבה רונית חובב, יועצת השכבה יעל ניסן וצוות המחנכות שעושה ימים כלילות עבור קליטתכם, בהצלחה רבה ! הינכם זוכים לשני מחנכים לכתה, שני אנשים שיעמדו יחד לצידכם כשי ללוות אתכם בחינוך אישי.
בשנה"ל תשע"א אנו הופכים להיות בית ספר למנהיגות מעצבת. תרכז את הנושא יעל אלחדיף שתהיה רכזת בית ספר למנהיגות.
כשאנו אומרים מנהיגות מעצבת הכוונה שלנו למנהיגות אישית בה אדם מנהיג את עצמו. חטיבת גוונים מאופיינת בקבוצות לטיפוח מנהיגות כמו תל"ת, מש"צים, פש"צים, מועצת תלמידים, יזמים צעירים, מועדון קוראים ועוד... אך עדיין חשוב לנו לטפח אצל כל אחד מהתלמידים מנהיגות אישית וכלים שיעזרו לו לנהל את חיוו נכון יותר.
לכן אתם תעברו שיעורי מנהיגות, סדנאות למנהיגות אישית וחברתית, סיורים, ימי עיון ופעילויות בנושא כך שתתפתחו בתחום ותלמדו להנהיג בראש ובראשונה את עצמכם ובהמשך גם אחרים.. מי יודע אולי יושב כאן המנהיג העתידי של מדינת ישראל..?
כבית ספר, הנמדד בהישגיו יעד עיקרי שעומד מול עיננו הוא העלאת ההישגים שלכם. נעשה זאת באמצעות אחריות שלכם ללמידה, חלוקה לקבוצות ופחות תלמידים בקבוצה, שיעורי תגבור, שיעורים פרטניים ותוכניות לתמיכה לימודית ולטיפוח מצוינות.
השנה הוגדרה "שנת השפה העברית" וככזאת היא תכלול עידוד קריאה ופעילויות בתחום השפה העברית שחשוב שנשמור עליה ונלמד אותה.
היעדים החינוכיים שהצבנו השנה הם בראש ובראשונה מניעת אלימות ומניעת השימוש באלכוהול וחומרים ממכרים. סיימתם את חוםשת הקיץ שהיה אלים במיוחד. שמענו על מעשי אלימות של בני נוער גם כאן ביישוב וגם עם בני הנוער מוכרים לנו והדבר היה נורא, לא אלה ההתנהגויות להן אנו מחנכים, התנהגויות כאלה צריך לדחות ולהוקיע בכל דרך.
אסור לנו כאזרחים להתעלם ולהסכים לחיות בחברה אלימה. חשוב שנטפח אחריות אישית וחברתית לקהילה בה אנו חיים. חשוב שנלמד לקבל את השונה, על ערך זה אנו נבחנים כחברה.
בביה"ס נקפיד על משמעת וקיומם של חוקי התנהגות חד משמעיים, ההקפדה נועדה ליצור אוירה של כבוד הדדי ותשתית ללמידה כיאה למוסד חינוכי.
נחיה יחד על פי ערכים של כבוד האדם, כבוד הדדי, זכויות לצד חובות ומנהיגות אישית המלווה באחריות של האדם על מעשיו תוך רגישות ומוסר כלפיי האחרים.
השנה נעצים את דגל המצוינות וניתן מענה לתלמידים מצטיינים בתחומי הלימוד השונים וגם בתחום המוסיקה באמצעות מגמת מוסיקה שתתרחב ותקבל אופי משמעותי יותר בשכבות ח' ו-ט'.
"גוונים" כחטיבה מתוקשבת תמשיך ותעמיק את הלמידה המתוקשבת וכבר בחודש הבא יקבלו שתי כתות ז' מחשבים ניידים וייצאו לדרך חדשה. בנוסף, נבחרנו להיות חטיבה מובילת תקשוב, אחד מתוך 10 בתי ספר מובילי תקשוב בארץ ואנו גאים על כך מאד.
תלמידי שכבה ט', לימור נגר-רכזת השכבה וסגנית המנהלת , מלכי היועצת וצוות מחנכות השכבה, שתהיה זו לכם שנת סיום מצוינת. וכדי שהשנה תהיה כזאת עליכם,תלמידים יקרים, לקחת אחריות גדולה על לימודכם.
ראו בשנה זו שנה משמעותית הקובעת את עתידכם. השקיעו השקעה גדולה בלימודים, ממש מההתחלה. זיכרו, אין לכם הרבה זמן, כבר סיום מחצית א' תוזמנו לרישום לתיכון. על כל אחד ואחת מכם להגדיר מטרות להצלחה ולעשות הכל על מנת שהישגיו הלימודיים וההתנהגותיים יהיו ראויים ויעמדו בדרישות התיכון. השקיעו בלמידה משמעותית והוו מודל ודוגמא לשכבות הצעירות מכם, השתתפו בתוכניות ההעצמה השונות ובטוחה אני כי תצליחו לצאת את "גוונים" אנשים ראויים להערכה לימודית ומנהיגותית.
לכם צוות "גוונים" היקר, אתם העושים במלאכה היומיומית והלא פשוטה, בזכותכם הולך שמה של חטיבת "גוונים" לפניה. זכות היא עבורי להמשיך ולהוביל צוות מכובד שפעולותיו מאדירות מוסד מפואר זה.
נאחל לכולנו שנה של גאווה, סיפוק והרבה רגעים יפים. שנמשיך ונדע להראות את הדרכים ולא רק את מה שבסופן. שנדע לכבד כל אדם ואדם ולראות בו עולם ומלואו.
שנה טובה לכל המיוחד הזה שנקרא חטיבת "גוונים".

תגובות

רשומות פופולריות