טקס פתיחת שנה"ל תשע"ב בגוונים


ברוכים השבים מחופשת קיץ, רעננים לשנה חדשה של הגשמה עצמית וְהפגנת יכולות.
תלמידי שכבת ז', ברוכים הבאים עם הצטרפותכם למשפחת חטיבת הביניים "גוונים" ראש העין. נאחל לכם התאקלמות מהירה וְטובה בחטיבה וְהצלחה רבה בלימודים וְעם החברים. ברכות חמות לרכזת השכבה, יעל אלחדיף, ליועצת השכבה, גלית גרינשטיין, ולצוות החינוכאים שהתכונן ונערך לכבודכם, וּמבקש לעמוד לצידכם וּלְלוות אתכם בְּחינוך אישי וצמוד.
בהצלחה רבה!
אנו פותחים את שנה"ל תשע"ב כשעל ראשינו,  שני כתרים:
חטיבת גוונים נבחרה להיות חטיבה מדגימה אוריינות המאה ה 21 -  למידה מתוקשבת, וּמצוידת בטכנולוגיה
ברמה מקדמת למידה משמעותית וּמרתקת.
וּמוגדרת בית ספר למנהיגות מעצבת – בית ספר המחנך למנהיגות אישית וְחברתית.
אנו מאמינים שלא נולדים מנהיגים אלה לומדים להיות כאלה. בִּגוונים אנו מחנכים למנהיגות אישית וחברתית וּמאמינים שכל יחד יכול להנהיג בראש וּבַראשונה - את עצמו.
האני מאמין של החטיבה שלנו הוא שבוגר גוונים יהיה אדם השואף למצוינות, אוריין בעל יכולות להתמודד עם אתגרי המאה העשרים ואחת,  וְאדם המנהיג את עצמו בכל תחומי חייו, פועל מתוך מוסריות וַענווה, אמונה ביכולת שלו לשנות וּתחושת מסוגלות שאכן הוא מסוגל לכך. כל אחד מאיתנו מסוגל לשנות.
 בִּגוונים פועלות קבוצות רבות של טיפוח מנהיגות וְהעצמה אישית המהוות במה למגוון הכישורים הטמונים בכל אחד מכם, וּבכל אחד טמונים כשרונות.
נְשיא המדינה שחנך את בית הספר שלנו כבית ספר למנהיגות בשנה שעברה, וזה היה כבוד גדול, אמר, וּדבריו כתובים על שלט המקבל את פניכם בְּבואכם לבית הספר:
" בכל אחד מכם טמון פוטנציאל גדול שאף אחד לא ימצה במקומכם. אם תשקיעו במיצוי עצמי תגלו אוצרות הגנוזים עמוק באישיותכם".  אין לי ספק שיושבים בקהל זה אנשים אשר יובילו בעתיד את עתידה של מדינת ישראל כשהם נושאים איתם כלים משמעותיים שקיבלו ויקבלו בִּגוונים!
במסגרת השנה הקרובה, תעמיקו את ידיעותיכם בִּתחומי הדעת השונים באמצעות למידה חדשנית וּמאתגרת. תרחיבו דעת וּבינה וְתתקדמו למקום טוב יותר וּמשמעותי יותר.
תלמידים יקרים, השנה אנחנו פורצים את גבול היכולת וּמשקיעים בהשגת תוצאות אישיות גבוהות יותר!
בנוסף לַלמידה, מחכות לכם חוויות משמעותיות בתחום החינוך למנהיגות, התרומה לקהילה, היזמות החברתית, השל"ח והתרבות, שיצבעו את תקופת החטיבה בגוונים ואשר יטביעו בכם את חותמם לשנים.
חשוב לנו לעודד אתכם להשתתפות בתנועות הנוער בעיר.
הוסיפו אותן לִשעות הפנאי והצטרפו לִתנועות הנוער. אנו רואים חשיבות גדולה בִּבניית משמעות לשעות הפנאי שלכם וּתנועת הנוער הינה דוגמה לבניית משמעות המעצימה יכולות אישיות וְכישורים אישיים. השנה אנו מעלים את מספר התלמידים המשתתפים בתנועות הנוער והגיוסים מתחילים כבר בימים הקרובים.
 כבית ספר הנמדד בהישגיו, יעד עיקרי שעומד מול עיננו הוא העלאת ההישגים שלכם. נעשה זאת באמצעות טיפוח האחריות שלכם ללמידה, חלוקה לקבוצות וּפחות תלמידים בכל כיתה, שיעורי תגבור, שיעורים פרטניים וְתוכניות לִתמיכה לימודית וּלְטיפוח מצוינות.
השנה נעצים את דגל המצוינות וְניתן מענה לְתלמידים מצטיינים בַּתוכנית אמירים, בִּתחומי הלימוד השונים, בִּתחום המוסיקה ע"י מגמת המוסיקה שתתרחב ותקלוט תלמידים מכל השכבות. ובאמצעות עתודה מדעית טכנולוגית לתלמידים מצטיינים בשכבת ז'.
 השנה הוגדרה "שנה לטיפוח אורח חיים בריא" על ידי שר החינוך, וְכַיאה לבית ספר למנהיגות המחנך אדם להנהיג את חייו, נלמד לנהל את חיינו באורח חיים בריא  הן בלמידה, הן בחיוּניוּת הרגשית והן בִּפְעילויות ספורט וְהעשרה.
 סיימנו חופשת קיץ מרתקת לִמדינה דמוקרטית.
ואם בחינוך למנהיגות וְיזמות חברתית אנו עוסקים, זו היתה דוגמה טובה – המחאה החברתית.
חופש ההתארגנות – ערך חשוב במדינה דמוקרטית.
אנשים הִרגישו את אי הנוחות, הֶחליטו לעשות שינוי, הֶאמינו בִּיכולתם לשנות וְקמו וְעשו מעשה. הם פעלו ביזמות חברתית, שלנו חשוב לטפח אצלכם.
אך אם שמתם לב, היה זה מעשה העומד בגבול החשוב ביותר במדינה דמוקרטית והוא החוק.
גם כאשר רוצים אנו לקיים את זכותנו לִמחאה חברתית וּלְהתארגנות לִיצירת עתיד טוב יותר, אנו חייבים לזכור שגבולות החוק הם אלה ששומרים מדינה דמוקרטית על מנת שלא תהפוך הדמוקרטיה לאַנְדְרֵלַמוּסְיָה כמו שקורה בַּמדינות השכנות לנו.
 וגם אצלנו, בחלקת האלוהים שלנו ב"גוונים", נחיה על פי מוסכמוֹת של זכויות לצד חובות של כל אחד מבאי ביה"ס.
נקפיד על נָהֳלי משמעת וְקיומם של חוקי התנהגות חד משמעיים, הקפדה שנועדה ליצור אוירה של כבוד הדדי וְתשתית לִלמידה כַּיאה למוסד חינוכי.
נחיה יחד על פי ערכים של כבוד האדם, כבוד הדדי, עזרה הדדית ואחריות של האדם על מעשיו תוך רגישות וּמוסר כלפיי האחרים.

לכם שכבת ח' – שכבת האמצע.  בגרתם.
הינכם השנה השכבה הקולטת את הצעירים מכם. עברתם שנה משמעותית בגוונים והתפתחתם לשכבה מכובדת ומשמעותית.
מצופה מכם לקלוט בנאמנות את תלמידי שכבת ז' וכי תהוו מודל לחיקוי עבור הצעירים מכם המבקשים ללמוד כיצד ראוי שיתנהג והתנהל – תלמיד גוונים.
 לכם תלמידי שכבה ט' שלנו, זו לכם שנת הסיום.
ראו בשנה זו שנה משמעותית הקובעת את עתידכם.
על כל אחד ואחת מכּם להגדיר מטרות לְהצלחה וְלעשות הכל על מנת שהישגיו יהיו ראויים וְיעמדו בִּדרישות התיכון.  
זִכרו, הנכם בוגרי "גוונים" והעיניים נשואות אֲליכם. אנו רואים בכם קהילת מנהיגות בוגרת וּמשמעותית בעלת יכולות ליוזמות וַחשיבה אחראית . בהצלחה.
 לכם יקיריי גוונים, כבוד ראש העיריה וְכל האנשים העוטפים את "גוונים" באהבה ובהערכה, תודה. נתונה לכם הבטחה כי "גוונים" תמשיך להיות חטיבה הראויה להערכה שלכם.
 ולכם, צוות "גוונים" היקר, אתם העושים במלאכה היומיומית והלא פשוטה,  בזכותכם הולך שמה של חטיבת "גוונים" לפניה. זכות גדולה היא עבורי להמשיך וּלְהוביל צוות מכובד שפעולותיו מאדירות מוסד מפואר זה וּמציבות אותו בְּמקום גבוה יותר משנה לשנה.
 נאחל לכולנו שנה של ביטחון, הצלחה והרבה רגעים יפים. שנדע לראות את הדרכים ואת יופיין ולא רק את מה שבסופן. שנדע לכבד כל אדם ואדם וְלראות בו עולם וּמלואו.
שנתברך.
 שנה טובה לכל המיוחד הזה שנקרא חטיבת "גוונים".

תגובות

רשומות פופולריות