נציגי העתודה המדעית הטכנולוגית ביקרו ב"כנס החלל" על שם אילן רמון ז"ל

ביום שני, 30.1.12 יצאו, גל רועי ועמיחי מור, כנציגי העתודה המדעית הטכנולוגית של כיתה ז' כנס החלל מיסודה של "קרן רמון". הכנס נערך בבית חיל האוויר בהרצליה.
בתחילה, הוצגו אחד עשר הפרויקטים שעלו לשלב הגמר באולימפיאדת החלל ע"ש אילן רמון. הפרויקטים היו מעניינים וכללו חקר של תלמידים אחרי תנאי סביבה בפלנטות שונות. קבוצה אחת תכננה כיצד אפשר לחיות על הירח וקבוצה אחרת חקרה איזה חללית מחקר אפשר לשלוח לטיטן שהוא הירח הגדול ביותר של כוכב הלכת שבתאי והוא בעל אטמוספירה סמיכה.


לאחר מכן נכנסנו לאולמות. הכנס נחלק לשני מושבים: מושב מורים ומושב תלמידים. המושבים נערכו חלקם באנגלית ע"י נציגים מנאס"א וחלקם בעברית.
במושב המורים הנושא המרכזי היה איך ללמד בעזרת החלל – למשל הגב' סינתיה מק'ארתור, ראש מחלקת "ללמד מהחלל" (TSF) הציגה את אתר האינטרנט העשיר של נאסא המיועד להוראה. למתעניינים, הנה הקישור.
במושב התלמידים - הרצה האסטרונאוט אל"מ ביל מק'ארתור על איך זה לחיות ולעבוד בחלל. כמו כן נערכו לתלמידים ניסויים שונים, כמו ניסוי הגבישים של אילן רמון ועוד.
בשובם מהכנס, דיווחו מור ורועי בהתלהבות לחבריהם על שראו. למשל – ניסוי שריפת מלחים ואף דיברו על כך שאולי שנה הבאה ננסה לקחת חלק באולימפיאדת רמון לחט"ב."
יישר כוח לתלמידים ולך אסנת על הובלת תהליך משמעותי בהכנת דור העתיד המתמחה בתחום המדעי טכנולוגי.

תגובות

רשומות פופולריות