תוכנית לטיפוח תרבות קיימות "מהפך בפח"
איילת מלמד, רכזת החינוך החברתי מלווה את קבוצת המנהיגות בנושא חינוך לקיימות. יואב אגוזי,המנחה לתרבות מקיימת מספר על התקדמות התוכנית המשותפת לחטיבת גוונים ולתיכון בגין: "ביום רביעי אקיים את המפגש השלישי בסדרת מהפך בפח. זה יהיה המפגש הראשון לקבוצה המאוחדת מתיכון בגין וחטיבת גוונים.
אנחנו מתקרבים לשלב הפרוייקטים. בסוף המפגש אני עומד להציג לתלמידים את ארבעת הפרוייקטים כדי שיתחילו לחשוב למה הם רוצים להצטרף.
להלן סיכום הפרטים לגבי שלב הפרוייקטים:
, יהיו כמה פגישות ליווי והכנה לפרוייקטים לפי הקבוצות. שעות וימי המפגש יתואמו בפגישה הרביעית. יכול להיות שהם יהיו בשעות אחה"צ- בתאום עם התלמידים.
בין פגישה לפגישה התלמידים יצטרכו להכין דברים.
את הפרוייקטים עצמם התלמידים יעשו ללא ליווי של יואב או הפיל הירוק אלא בכוחות עצמם ואם יהיה צורך בליווי גורם אחר בראש העין (בית הספר, טליה או מחלקת איכות הסביבה). לאחר מכן התלמידים יסכמו את הממיצאים שלהם ויגישו לבתי הספר, למחלקת איכות הסביבה ולטליה רכזת הפרוייקט.
1. עידוד קומפוסטציה:
בניית שאלון שיעזור ללמוד על ההצלחות והחסמים של המשפחות שיש אצלן קומפוסטרים.
סקר טלפוני.
ניתוח תוצאות השאלון והסקת מסקנות מה יוכל לעזור למשפחות להשתמש בקומפוסטרים יותר.
2. מחזור נייר:
התבוננות על דפוסי הפסולת בבית ולמידה כיצד ניתן להפריד יותר סוגי פסולת בכלל ונייר בפרט. ניסח רעיונות לפתרונות.
מבצע מעבר דלת לדלת והסברה בהתאם לפתרונות שמצאו. כתיבת מסמך מסקנות ותובנות.
3. צרכנות נבונה:
מפגש הסברה לבני נוער על נושא הצרכנות הנבונה. במפגש יוקרן סרטון ויתקיים דיון. כתיבת מסמך מסקנות ותובנות.
4. פחי מיחזור במוסדות חינוך:
עידוד מוסדות חינוך להציב אצלם פחי מיחזור ופיקדון. כתיבת דו"ח המסכם עם אילו מוסדות חינוך נוצר קשר ומי מתוכם הציב מתקני מיחזור.
שיהיה לכולנו בהצלחה. .."
אנחנו מתקרבים לשלב הפרוייקטים. בסוף המפגש אני עומד להציג לתלמידים את ארבעת הפרוייקטים כדי שיתחילו לחשוב למה הם רוצים להצטרף.
להלן סיכום הפרטים לגבי שלב הפרוייקטים:
, יהיו כמה פגישות ליווי והכנה לפרוייקטים לפי הקבוצות. שעות וימי המפגש יתואמו בפגישה הרביעית. יכול להיות שהם יהיו בשעות אחה"צ- בתאום עם התלמידים.
בין פגישה לפגישה התלמידים יצטרכו להכין דברים.
את הפרוייקטים עצמם התלמידים יעשו ללא ליווי של יואב או הפיל הירוק אלא בכוחות עצמם ואם יהיה צורך בליווי גורם אחר בראש העין (בית הספר, טליה או מחלקת איכות הסביבה). לאחר מכן התלמידים יסכמו את הממיצאים שלהם ויגישו לבתי הספר, למחלקת איכות הסביבה ולטליה רכזת הפרוייקט.
1. עידוד קומפוסטציה:
בניית שאלון שיעזור ללמוד על ההצלחות והחסמים של המשפחות שיש אצלן קומפוסטרים.
סקר טלפוני.
ניתוח תוצאות השאלון והסקת מסקנות מה יוכל לעזור למשפחות להשתמש בקומפוסטרים יותר.
2. מחזור נייר:
התבוננות על דפוסי הפסולת בבית ולמידה כיצד ניתן להפריד יותר סוגי פסולת בכלל ונייר בפרט. ניסח רעיונות לפתרונות.
מבצע מעבר דלת לדלת והסברה בהתאם לפתרונות שמצאו. כתיבת מסמך מסקנות ותובנות.
3. צרכנות נבונה:
מפגש הסברה לבני נוער על נושא הצרכנות הנבונה. במפגש יוקרן סרטון ויתקיים דיון. כתיבת מסמך מסקנות ותובנות.
4. פחי מיחזור במוסדות חינוך:
עידוד מוסדות חינוך להציב אצלם פחי מיחזור ופיקדון. כתיבת דו"ח המסכם עם אילו מוסדות חינוך נוצר קשר ומי מתוכם הציב מתקני מיחזור.
שיהיה לכולנו בהצלחה. .."
תגובות
הוסף רשומת תגובה