ערב מצוינות, המצוינות כדרך חיים







מצוינות הנה השקפת עולם- דרך חיים.מצוינות הנה בראש ובראשונה תביעה עצמית גבוהה המכילה מרכיב של חדשנות ויצירתיות.
כהשקפת עולם ואורח חיים, היא מקיפה את כל תחומי החיים ולא רק את התחום של ההישגים האקדמיים. האדם התובע מעצמו מצוינות יקפיד לבצע באופן הטוב ביותר כל משימה כולל משימות שאין בהן אתגר אקדמי, יתבע מעצמו פעולה על פי מערך ערכים ברור ומתוך התחשבות אנושית בזולת. מכאן שמצוינות כוללת הנה מצוינות אקדמית, חברתית וערכית גם יחד. מערכת המחנכת לסוג זה של מצוינות איננה מחנכת תלמיד מצוין אלא אדם מצוין.
האם ניתן לחנך למצוינות? התשובה המיידית הנה כן ובלבד שהמחנך יהא מוכן להטיל תביעה זאת קודם כל על עצמו.
המצוינות נלמדת קודם כל באמצעות הדוגמא האישית. אופן השיפוט של המורים את העבודות של תלמידיהם יכול לחנכם למצוינות אם המורים יתבעו מעצמם לבדוק את העבודות באופן מצוין. להקפיד לבחון שהצליחו לרדת לסוף דעתו של התלמיד, להחמיא באופן שיצור מוטיבציה להוסיף ולשפר להוסיף ולהעמיק.



ערב המצוינות שהתקיים אתמול ב"גוונים" סימל יותר מכל את תפיסת העולם של המקום - מצוינות כדרך חיים. תפקידנו כאנשי חינוך להוות מודל לאדם מצוין המבקש להשתפר, להתחדש ולהתמודד כל הזמן.



את הערב אירגנו רכזת המצוינות ב"גוונים" - סגנית המנהלת מירב מזור ורכזת המתמטיקה רונית חובב. צוות המורות למצוינות ענת בן נון, אירית ספו, עינב עוזיאל , רונית חובב וילנה כאגן בתנו להורי התלמידים לטעום מהתהליך אותו עברו התלמידים השנה.



את הערב ליווה בהרצאה על מצוינות אישית הטייס דרור שנפגע בתאונת דרכים ומאותו הרגע זכר תמיד שחינכו אותו להצטיין ושעליו לעשות לעצמו חיים טובים...



הערכה חמה לצוות המצויין ולתלמידים המדהימים והמפליאים בחכמתם.



שלכם.

תגובות

רשומות פופולריות