דברי הנשיא המדינה, מר שמעון פרס בחניכת בית הספר למנהיגות מעצבת חטיבת "גוונים", היום: 28/12/10

"אני די המום.
מקבלת הפנים, המנהיגות, מהמוסיקה ומשלטון הנשים בעיר... אנחנו הגברים יודעים שהן יותר מאיתנו.
הרבה צריך ללמוד מהן...
שמחתי לשמוע שמנהלת בית הספר מדברת על מנהיגות, לשמוע על המוסיקה בעיר ועל העתיד הצפוי לעיר שעומדת להכפיל את עצמה.
ראש העין מצטיינת בפארק תעשייתי ממדרגה ראשונה יש כאן מיזוג גלויות אמיתי.
יש ראש העין חדשה עם רוח טובה.
באשר למנהיגות אני חושב שמוכרחים להבין את המנהיגות המודרנית לא לעמוד בראש אלא להיות לפנים.
אני מאמין שכל אדם יכול להיות מנהיג ואין זו מתנה מהשמים,
אלא עבודה קשה. אדם עצלן לא יכול להיות מנהיג ותורם, כל אדם שרוצה להיות מנהיג צריך לעבור מדבר של עבודה קשה
הכישרון הוא לא מטרה , הוא תהליך.
תהליך שאף פעם לא נפסק הגעתי לפסגה ואז אני יכול לנוח. העולם משתנה בקצב עצום היום הגעתי לפסגה מחר יש מקום יותר חדש יותר מוביל.
מאוד חשוב ללמוד "לדעת כיצד ללמוד
כל מה שאנו לומדים תוך זמן קצר משתנה ומתיישן כל מה שאנחנו צריכים ללמוד כל הזמן מתחדש.
למדנו הרבה על המדע והזנחנו את האדם.
המדע הוא ניטרלי. אטום גרעין לא יודע אם תעשה ממנו פצצה או תחנת כוח.
בתחום המדעים עולים במעליות ואנשים מטפסים במדרגות ונוצר פער. היום שאספנו המון חוכמה מדעית וחולשה אנושית יש לאזן את זה.
העולם גלובלי, אין בו רב חובל- אין ראש ממשלה עולמי וזה מאוד מסוכן יש נשק גרעיני וטרוריסטים השאלה מה עושים?
האלטרנטיבה היחידה – שהאדם ידע יותר על עצמו .
אני בן 87 ואם תשאלו אותי אין לי שום מושג מי אני, אני מתהלך עם הגוף הזה כבר 87 שנים אבל לא ממש יודע מה עושה אותי מה מרגש אותי.
אני אומר לסגל המורים:
יש מכשיר שנקרא מראה שתרמה לעיצוב חיינו, כשיש מראה חייבים להסתרק ולהתלבש
סולגניקי 7 שנים לא ראה מראה, לא ידע מיהו.
אנחנו צריכים מראה פנימית לאיך אדם "נראה" איך מתנהל הכל ואיך הכל מניע אותנו.
נוער בני 14, הם אנשים מבוגרים. האינפורמציה שלהם עשירה יש להם את כל העולם בכיס עם הנייד, חסר להם תפקיד בחברה.
כל ההתפרעויות שאנחנו שומעים זה כי הם לא מוצאים תפקיד לעצמם, ההולם את יכולתם וכושרם.
אנחנו חייבים לפתוח את ההררכיות החברתיות עבורם.
אני מרגיש שיש את זה בפילוסופיה החינוכית שלכם...
התרשמתי מכמה שהעמדתם בראש סדר העדיפויות שלכם,
את החינוך ואת המושג הרחב של החינוך ל בן אדם לא רק למלא אותו בידע.
וגם הפרספקטיבה של העיר, אין הנאה גדולה מאשר לבנות עיר אין הנאה מלבנות חברה.
בשבילי זו הפתעה מאוד נעימה מהרגע שנכנסתי, מברך על ההשראה ומאחל שיתגשמו כל התוכניות."



תגובות

רשומות פופולריות