דברי בביקור נשיא המדינה, מר שמעון פרס, בחטיבת "גוונים" - חניכת בית הספר למנהיגות מעצבת, 28/12/2010

כבוד נשיא המדינה, מר שמעון פרס, כבוד ראש העיריה, מר משה סיני.

ברוך בואכם לחטיבת הביניים גוונים – בית ספר למנהיגות מעצבת וּמדגים אוריינות המאה ה – 21 ושימוש בטכנולוגיה ICT.
חטיבת הביניים "גוונים" מונה 750 תלמידים ו 60 אנשי צוות וּמובילה בהישגיה הלימודיים וּבַתרבות המבוססת על מצוינות אישית, לימודית וְחברתית.
אני, שפרה סטרוסקי, בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים וּמדעי המחשב ותואר שני במנהל חינוך.
הוצע לי לנהל את חטיבת הביניים "גוונים", לאחר 17 שנים במערכת החינוך. זהו אתגר אמיתי להיות שותפה לתהליך בו מתעצבת הזהות האישית של התלמיד.
כשהגיתי את רעיון בית הספר למנהיגות מעצבת בשיתוף ראש העיריה ועמיתי, ראיתי בעיני רוחי את המטפורה "סולם יעקוב"... רגליו של הרעיון בַּקרקע ויחד עם זאת ראשו בחלום... והסולם מייצג ערכים וּתפיסות בית ספריות המובילות לעיצובה של מנהיגות ...
בדבריך שנאמרו בפני מנהלים צעירים בַּוועידה הכלכלית-השנתית "אמברוסטי" באיטליה ואשר משמשים נר לרגלינו, אמרת: "מנהל הוא אדם המנהיג את מה שיש. מנהיג, לעומת זאת, מנהל את מה שדרוש, את מה שחסר".
חיפשנו וזיהינו את החסר, וּפיתחנו את תפיסת "בית הספר למנהיגות מעצבת".
מצאנו כי דרוש גורם מכליל לטיפוח מנהיגות עד לאחרון התלמידים. מנהיגות שתהפוך לִנקודת העוצמה לַתלמיד לאורך כל חיו.
קראנו לַתפיסה, "עקרון שלושת המעגלים": מנהיגות אישית- אמונה ביכולת, מוסריות, הנעה פנימית, גמישות וענווה.... ממשיכה במנהיגות חברתית וּלמנהיגות לאומית בֶּעתיד.
אמרת: " אם יש לכם רעיונות מהפכניים, אל תחששו לממש אותם..." ,
אנו יוצאים למימוש חלום, להביא כל תלמיד להכרה בִּיכולות המנהיגות שלו, לבנות חברה טובה יותר.
כבוד הנשיא, החלום לא יכול היה להתגשם ללא מעטפת המנהיגות המקיפה את בית הספר. בראש וּבַראשונה, ראש העיריה מר משה סיני הרואה חשיבות עליונה בטיפוח המנהיגות בקרב בני הנוער, סגנית ראש העיריה, הגב' סיגל שיינמן, מנכלית העיריה, הגב' אירית נתן, מנהל אגף החינוך, מר אבי קמינסקי, מפקחת כוללת משה"ח, הגב' חנה חרוסט, מנהלת מחלקת בתי הספר, הגב' אריאלה איטקיס ועוד רבים וטובים – מנהיגים, שותפים אמיתיים לַעשייה החינוכית.
צוות המרכז הבינתחומי בהרצליה, המלווה בלהט המנהיגות והמצוינות המאפיינת מוסד מפואר זה. צוות חטיבת הביניים "גוונים"- צוות של מנהיגים ,  הראויים להמנות על צוות בית ספר למנהיגות ומהווים מודל לחיקויי ודוגמא אישית.
התלמידים – ההון האנושי של מדינת ישראל והוריהם.
כבוד הנשיא, כמנהיג המשרטט עבורנו את הדרך, מבטיחים אנו לצעוד לאורה. ברוך תהיה בצל קורתנו.

תגובות

  1. מילים כאלו של הנשיא ושלך, שפרה, צריך לשמר ולצטט לבאות. איזו גאווה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות