שכבה ח' שכבה שעושה מעשים טובים...


רעות ברדה, רכזת שכבה ח' מספרת על יום המעשים הטובים בשכבה:
" כיתה ח1- יצאנו מבית הספר לכיוון קנוין הסלע,  וכמובן כמו כל תלמידי השכבה הגענו רטובים אך הגשם לא עצר מבעדינו להמשיך במשימה.
התלמידים התפזרו בקניון ובקופת חולים מכבי ועברו בין התושבים וביקשו שיקדישו מזמנם למילוי השאלונים . התלמידים פתחו בכך שמדובר ביום המעשים הטובים ואנו ממלאים שאלונים למען שמירה על כדור הארץ . ברוב המקרים התושבים שיתפו פעולה עם התלמידים.
הקדשנו כשעה וחצי לפעילות ואכן עשינו מעשה חשוב עבור כולנו וכמובן עם חשיבה על דור העתיד.
גם כיתה ח2 יצאה לאותה פעילות ,תלמידי הכיתה הסתובבו בקניון גבעת טל , עברו בין החנויות
וביקשו מהעוברים והשבים למלא את השאלונים. התלמידים שיתפו פעולה ונהנו מהתהליך.

כיתה ח'3 יצאה לבית אבות, בית דובדבני בקיבוץ עינת. למטרה זו נרתמו כעשרה הורים שהסיעו את הילדים למקום. נכנסנו לבית, בו דרים כ-20 קשישים. התרכזנו בחדר מרכזי, סיפרנו על "יום מעשים טובים", איך הגענו למקום ומה הרעיון. התלמידים העבירו חידון בנושא פסח, שכל תשובה הובילה למחיאות כפיים סוערות. בהמשך שרנו שירי פסח והמשכנו למשחק הבינגו. לאחר מכן הקשישים פוזרו בשני חדרים, חלקם ישבו ושוחחו עם התלמידים, ספרו על חייהם ושאלו על חיי התלמידים. חלקם ישבו והכינו ציורים וצבעו יחד עם הקשישים.ילדים נוספים עבדו בחוץ בהפוגות שהיו מהגשם, עקרו עשבים, שתלו פרחים וטיפחו את הגינה. בסיומו של היום הקשישים ביקשו שנשוב ונבקר, נפרדו בחיבוקים ולחיצות ידיים. בהמתנה להסעה שתוביל אותנו חזרה, חילקו התלמידים סוכריות לעוברים ושבים וסיפרו להם על יום מעשים טובים. היה יום מיוחד ומרגש במיוחד שאני בטוחה שהשאיר משהו אצל כל אחד ואחת.
 כיתה ח4 ביקרה בנאות אילנה , במהלך המפגש תלמידי הכיתה העבירו מספר  פעילויות  עם תלמידי המקום:
אפיית עוגיות, משחק חופשי , שעת סיפור ועוד...
התלמידים הרגישו נפלא ,ורינת ביקשה מתלמידי הכיתה לכתוב על תחושותיהם נחכה לתגובות.
כיתה ח6 - לא עודכנתי לגבי יום הפעילות .
כיתה ח7- ביקרה במעון יום לקשיש ברחוב שבזי, התלמידים הגיעו רטובים וכובדו בכוס משקה חם.
במהלך הפעילות ניגנו ושרו יחד עם הקשישים , ענו על חידונים בנושאים הקשורים לפסח וכן עסקו בעבודות יצירה. מילת הסיכום  של רונית ממפגש זה: אושר גדול .   
 אכן יום מקסים המדגיש את נושא המנהיגות בבית הספר , התלמידים הקדישו מזמנם ומרצונם למען האחר וחזרו עם סיפוק רב . ממש שיעור מעשי בפסיכולוגיה חיובית..."
רעות וצוות המחנכים, יישר כוח, מנהיגות לשמה!!!

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות