חג פסח שמח למשפחת גוונים

מארבע יוצא אחד כנגד ארבעה בנים דיברה תורה. שלושה מהם שואלים שאלות.
אם תחשבו על זה, תראו שארבעת הבנים קיימים בכל אחד מאיתנו ועד כמה אופיים של ארבעת הבנים הוא משל רלוונטי לחברה שלנו גם כיום, כאן ועכשיו, ומלמדת אותנו שהמצב הבעייתי שאליו נקלעה היום החברה האנושית, נועד לקדם אותנו למקום חדש וטוב יותר, לבניית חברה מאוחדת ומאושרת המבוססת על עקרון האהבת הזולת. מסר המשמש כאמצעי שיכול לקדם אותנו לחיים מאושרים.
 אם נבדוק כיצד יגיבו ארבעת הבנים שבעם ישראל למסר החדש ישן הזה נגלה:
חכם, מה הוא אומר? "עזוב מדיבורים יפים על אהבת הזולת , זה לא יביא אותנו לשום מקום", אומר החכם. "אני בכלל לא מבין מה אתה רוצה, מה מפריע לך בחברה שלנו היום? מה אתה דואג יהיה בסדר. נארגן את הצבא מחדש, נביא משקיעים זרים, שוק ההיי-טק שוב פורח וגם הבורסה תעלה. אמנם זה לא נראה קל, אבל ברור לנו לחלוטין מה צריך לעשות כדי להצליח בגדול, ויש לנו את הכוחות והידע הדרושים לכך.
הרשע,מה הוא אומר? "זוהי דרכו של עולם... החזק שורד! שמע לי, העולם הזה הוא ג''ונגל אחד גדול וכדאי לך להיות בצד החזק, אחרת ידרכו עליך. מה שצריך לקרות קורה ולא צריך לשנות שום דבר!"
תשובת תם: "לא שיש לי משהו נגד מה שאמרת שם על אהבת הזולת. לך לאנשים הגדולים, למנהיגים, לחכמים, מה כבר אדם קטן כמוני יכול לשנות, ממילא אנחנו לא משפיעים על כלום. אני מנסה לחיות את החיים שלי בשקט, לא מפריע לאף אחד וגם. כל בוקר אני אומר תודה על מה שיש, וזהו".
בכל אחד מדבריי האנשים הרבה מאוד היגיון. עם מי מהם אנו מזדהים יותר? ההשקפות של כל אחד חיות בתוכנו, יחד ולחוד.אנשים חכמים אומרים: "האדם הוא עולם קטן, וכל מה שהוא רואה מסביבו קיים גם בתוכו".אז אם זה כך והכל קיים בתוכנו, מה משמעות "ההוא שאינו יודע לשאול"? "זה שאינו יודע לשאול" הוא הבן האחרון שמופיע בהגדה של פסח. הוא מסמל את המצב המתקדם שאליו מגיע כל אחד מאיתנו לאחר שכבר סיים להיות חכם, רשע ותם. הכינוי "שאינו יודע לשאול" מצביע על ההכרה הפנימית שאליה מגיעים.
המצב הזה יכול להביא אותנו כבר אל שאלות פנימיות יותר כמו לשם מה? ואיך אנחנו קשורים זה לזה? מתבהר לנו שבמציאות של ימינו אהבת הזולת, הנתינה והעזרה ההדדית, הם האמצעים היחידים עבורנו. כשנעשה זאת, נוכל לבנות יחד מקום טוב יותר לכולנו לחיות בו.
שנעשה יחד רק טוב!!!
חג פסח שמח וכשר, וחופשה נעימה וטובה , לכם ולכל בני ביתכם.
שפרה סטרוסקי, מנהלת החטיבה.

תגובות

  1. אריאלה איטקיס - מנהלת מחלקת בתי ספראפריל 06, 2011

    יישר כוח על המעשים הטובים שעשיתם ביום מיוחד זה ויישר כוח למורות היוזמות את הפעילויות.

    מי יתן ומעשים טובים אלה יתרמו לבניית חברה טובה יותר אשר תבטיח עתיד טוב וראוי לתלמידיה - דור העתיד של מידנת ישראל.

    בהערכה,
    אריאלה איטקיס

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות