שכבה ט' חזרה מטיול שנתי עמוס חויות מרגשות... ומפתיעות אך בהחלט ערכיות...

רותי רוזנטל רכזת שכבה ט' וסגנית מנהלת: "יצאנו בבוקרו של יום שלישי 27.10.09 למסע של שכבת ט לגליל העליון.
המסע שעברנו עם התלמידים היה ערכי ומשמעותי מלווה בחוויות רבות.
את המסע התחלנו בטיול בבניאס ונהנינו מהמסלול המקסים והנוף הנפלא שבדרך. בתום המסלול נסענו לאנדרטת המסוקים המרשימה שבשאר ישוב. הסיור שערכנו במקום בליווי ההסברים על האסון הכבד שקרה שם גרמו להתרגשות רבה בקרב כולנו. משם המשכנו לאכסניה שבתל חי. כאן המקום לציין שאת הלילה הזה היינו אמורים לבלות בלינת שטח בקיבוץ דפנה, אולם בעקבות מזג האויר ההפכפך החלטנו לא להסתכן והגענו לאכסניה.
הערב באכסניה לווה בחוויה שעבורנו היתה בלתי שגרתית - קטיושה..... שנחתה באיזור בדיוק בשעת ארוחת הערב. התלמידים הורדו מיד למקלט . במשך מספר דקות התמודדנו עם הבהלה, אך לשמחתנו העניין הסתיים מיד והתלמידים בילו את שאר הערב במסיבת ריקודים.
למחרת יצאנו לטיול מקסים בנחל קדש. בסיומו ירדנו את שביל הפלמ"ח התלול . בסופו של יום הגענו לבית הקברות של תל חי שם שמעו התלמידים את סיפורי אותם אנשים גיבורים כדוגמת יוסף טרומפלדור.
את היום חתמנו באכסניה עם ערב של תיאטרון אילוסטרציה שבו כיכבו התלמידים.
יומו השלישי של הטיול התחיל בצעידה בנחל שניר הקסום . ממנו המשכנו לכיוון מחנה גיוערה לרגל יום הזכרון ליצחק רבין ז"ל . שם קיבלו התלמידים הסבר במוזיאון היחודי על קורס המפקדים בו השתתף יצחק רבין. את הפעילות במקום חתמנו בטקס לזכרו של רבין ז"ל שהדגיש את המורשת החשובה שהשאיר לנו.
היה זה מסע שבו עברו התלמידים תהליך מיוחד שבו התחקו אחר מקומם ותפקידם בחברה ובמדינה עם היסטוריה כה מרתקת ונופים כה מקסימים אליהם התחברו במהלכו.
התלמידים חזרו עייפים מאוד אך מלאי מטען של אהבה לארץ שלנו והכרה בצורך להיות אזרחים תורמים שתפקידם לשפר את עתידה של החברה ולעשות את המדינה שלנו למקום שעוד יותר טוב לחיות בו..."
לרותי, לצוות מחנכות השכבה ולמורים המלווים... יישר כוח על השקעה עצומה בהכנה ובליווי  תלמידי השכבה בטיול חורג מהשגרה, מורכב ורב משמעויות ערכיות. פתיחתו של תהליך הטמעת ערכים גם בטיולים השנתיים. הערכה חמה.