ב"גוונים" ניזהרים בדרכים


נושא" בטיחות בדרכים" עניין כואב ומדאיג לצערנו בכל יום אנו שומעים בתקשורת על "הקטל בדרכים" השנה הוחלט ע"י מנהלת בית ספרנו לשלב את הנושא בתוכנית הלימודים.
להפעלת פרויקט "בטיחות בדרכים" נדרש צוות תלמידים מוביל ובכדי לבחור את הצוות הועברה בכל כיתה משימה "לקראת גיוס נאמני בטיחות בדרכים" סופר על ילד בן 13 שרכב על אופניו ללא קסדה –נפל ונהרג ועל ילד שנופף לשלום מחלון האוטובוס וראשו נחבט בעמוד, בפעילות זו היה דיון סביב כדאיות קבלת התפקיד, תכונות המתאימות לתפקיד, תרומה לחברה וכיצד ניתן לשנות דפוסי התנהגות תוך שימוש בדוגמא "אסור לקטוף פרחי בר" כל תלמיד קיבל טופס ובו הוא בוחר שני מעומדים לתפקיד הנאמנים שנבחרו ע"פ מירב הקולות נבחרו 46 תלמידים "נאמני זהירות בדרכים" שניים מכל כיתה.
הנאמנים משכבה ח' עצבו חולצה עם הסיסמא ב"גוונים נזהרים בדרכים" וכל נאמן קיבל חולצה, הנאמנים קיבלו החלטה שבזמן שהם עסוקים בפעילות "בטיחות בדרכים" הם ילבשו את החולצות.
ה"נאמנים" גילו אחריות, רצינות, התעניינות ומוטיבציה רבה בקבלת תפקידם, קבעו מועדים עם המחנכות,למדו את הנושא התייעצו כיצד ניתן ללמד את הפעילות חילקו תפקידים ברורים בניהם והעבירו פעילויות בכתות.
פעילות ראשונה " הכנת סטיקר "הנאמנים הדריכו את התלמידים מהי סיסמא ? על הסיסמא להיות מקורית ולבטא בדרך חינוכית ,אומנותית את הנושא, הכנת הסיסמא אפשרית יחידנית, זוגות וקבוצות כרצונם, התלמידים הכינו סטיקרים ושמרו על המחוון שנקבע מראש.
הנאמנים היו מרוצים מהפעילות שהעבירו בכיתות, התחרות נמצאת בשלב כיתתי אח"כ תעבור התחרות לשלב שכבתי ולבסוף תחרות בית ספרית.
הסטיקר הזוכה יודפס בעותקים רבים ויחולק ע"י הנאמנים ביום הורים.
מובילה תהליך חשוב זה, המורה שרה בז'רנו רכזת בטיחות בדרכים, שהנושא קרוב לליבה ועושה את תפקידה בהתמדה ועיקביות מרשימה.
יישר כוח.

 

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות