סיכום פעילות של"ח גוונים אפריל - מאי


 תמר ידידים ורונית לגלי מספרות על פעילות השל"ח העניפה בגוונים בחודשים אפריל-מאי: "שכבה ח'
בתחילת חופשת הפסח נערך כנס-פסח בחוות "משמר הכרמל" (חירבת שללה). כנס זה הוא שלב נוסף במסגרת הכשרת הפש"צים לקראת תפקידם כמש"צים בשנה"ל הבאה. בכנס למדו הפש"צים  במשך שלושה ימים, לארגן ולנהל גיחה מחנאית כהלכתה, והתגבשו בתשע קבוצות מעורבות מבתי ספר שונים. הקבוצות הודרכו ע"י המש"בים חברי ההנהגה, ביניהם בוגרי החטיבה רועי פלח ששימש כרכז הדרכה ועומר בן דוד.
במהלך חודש אפריל יצאו כיתות ח' לסיור לימודי בסטף במסגרת סדנת "ההר כערש האומה”. רעיון הסדנה להמחיש לתלמידים כיצד ההר היה למקום בו התגבש עם ישראל לאומה, באיזה אופן השכיל העם לנצל משאבים פיסיים של ההר לתועלתו החומרית, מה היה ה"סטארט-אפ" של אותה תקופה לפני כשלושת אלפים שנה (בור מים מטויח, חקלאות טרסות), כיצד התפתחה תרבות רוחנית (חגים ומנהגים) מתוך התרבות החומרית (חקלאות הררית) המהווה בסיס לזהותנו היהודית והלאומית, הזיקה בין יהדות הגולה והכמיהה לארץ שנשמרה משך אלפיים שנה בשירים, פיוטים ותפילות, ההבדל בין ההתנחלות אז בהר לעומת ההתנחלות במישור לפני קום המדינה (הזדמנות בכל קושי בהר ובמישור), וטיפוח תרבות אזרחית, סובלנית לדעות פוליטיות וחברתיות שונות.
הפש"צים התנדבו לסייע ולהדריך בפעילות מנהיגותית של כיתות ז' שנערכה בראשון-לציון באחריותה של יעל אלחדיף, כך יכלו הפש"צים להתנסות בהדרכה ולהתעצם וגם לחשוף פעילותם בפני דור העתיד אותו ידריכו בשנה הבאה.
שכבה ט'
בתחילת חופשת הפסח נערך כנס-פסח מתקדם למש"צים. כנס זה הוא שלב נוסף במסגרת הכשרת המש"צים לקראת תפקידם כמש"בים וחברי הנהגה בשנה"ל הבאה בתיכון. הכנס נמשך שלושה ימים בסגנון מסע נודד מאזור שער הגיא ועד הכותל בירושלים. המש"צים ימשיכו את דרכם בקורס מתקדם בקיץ ויחזרו להדריך את המש"צים והפש"צים בחטיבה במסגרת מחויבותם האישית. זה הזמן לומר תודה גדולה למש"צים על כל עשייתם ההתנדבותית בהכשרת הפש"צים.
במהלך חודש מאי יצאו כיתות ט' לסיור לימודי באבו-גוש במסגרת סדנת "מפגש תרבויות ודתות". הסיור כלל ביקור בכנסייה ובמסגד והסתיים בקינוח ארוחה מזרחית. בכנסייה פגשו התלמידים את הנזיר אוליבייה שסיפר את סיפור חייו, כיצד בחר להתנזר, מה הביא אותו  לארץ והקשר המיוחד שלו לארץ ולאנשים. אוליבייה מדגיש ומפרט בסיפורי חייו את מפגש התרבויות והדתות בינו, כנזיר נוצרי, לבין חבריו היהודים דתיים וחילוניים בכפר מוסלמי, וממחיש בתמונות ובשירה עד כמה הדבר אפשרי. במסגד התוודעו התלמידים למבנהו ולמנהגים הכללים של האסלאם. בסיום הביקורים פנו התלמידים אל התושבים העוברים ושבים בשאלות הקשורות לתרבות והדת של המקומיים, לחינוך, לכלכלה ולחברה."
פעילות השל"ח בגוונים כל כך מעצימה את הכרת הארץ, מורשת ישראל ותחום המנהיגות. יישר כוח!!!




תגובות

רשומות פופולריות