טקס סיום שנה תשע"ב

20 ביוני 2012 
אורחים, הורים, צוות גוונים הנכבד, תלמידים יקרים,
מסתיימת לה עוד שנה משמעותית לחטיבה שלנו, השנה זכינו בפרס החינוך המחוזי כאות הוקרה על עשייתנו הלימודית והחינוכית. על היותנו "בית ספר למנהיגות מעצבת" ו "מדגים אוריינות המאה ה 21". שתי הגדרות גדולות המבקשות לטפח שני אפיקים עיקריים "המדע" ו "האדם".
המטרה לטפח מנהיגות המביאה אתכם כבוגרים המנהיגים את עצמם ויוזמים שינוי בחברה בה הם חיים והמוכנים להתמודד עם אתגרי המחר.
דרך משמעותית עברנו יחד ואתם שותפים נפלאים לדרך.
במהלך השנה יכולנו לראות אתכם, מחוברים להוויה הבית ספרית והולכים אתנו כשאנו חורצים יחד ערוצים משמעותיים וחדשניים בתחום המנהיגות והפדגוגיה המתוקשבת החדשנית.
חוויתם חוויות מגוונות...למדתם למידה מאתגרת ומשולבת תקשוב, למדתם מנהיגות אישית מה היא ועד כמה חשוב להנהיג את עצמכם כדי להצליח. למדתם לקבוע לעצמכם מטרות ולהגדיר את הדרך להשגתן ושיש להשקיע גם אם הדרך קשה. למדתם עד כמה חשוב להאמין ביכולותיכם האישיות הלימודיות והחברתיות כי רק מכאן תצא האמונה ביכולת לחולל שינוי אישי וחברתי. למדתם להרים יוזמות חברתיות שאתם הגיתם את הנחיצות שלהם. מימשם יכולות, תרמתם לקהילה, חיזקתם את זהותכם הישראלית - יהודית וגיבשתם לכם תפיסות אישיות, לימודיות וחברתיות אליהן אתם בוחרים להשתייך. כל כך הרבה הספקנו יחד...
אנו חברי צוות "גוונים", גאים בהישגים שלכם ובהישגנו המשותפים שהביא אותנו לזכייה בפרס החינוך המכובד.
זכיתם לצוות הנהגה מוביל, צוות היוזם שינויי בתפיסות פדגוגיות, חינוכיות וערכיות, צוות אשר העיניים נשואות אליו.
אשר עשה רבות כדי להביא אתכם למיצויי היכולות האישיות שלכם בתחומים בהם הנכם מצטיינים בליווי אישי, אכפתי, עם אמונה עצומה בכל אחד, עם ראיית כל אחד מכם כעולם ומלואו ובחשיבה מתמדת להביא כל אחד למקום טוב יותר ונכון יותר עבורו.
בזכות צוות "גוונים" ובזכות היכולות המפלאות שלכם, תלמידים יקרים, מתפתחת ב"גוונים" קבוצה אדירה של נערים ונערות מהטובים בראש העין ואף במדינת ישראל בכלל. נוער אשר חדשות לבקרים אנו מוחמאים באמירות מפרגנות על התנהגות מופתית ומכובדת, כזו חריגה ומיוחדת בעידן בו האלימות גואה והנזקים החברתיים מועצמים. אתם השגרירים של עבודת החינוך שלנו ושל ההורים הפלאים שלכם.
עם סיומה של שנה כל כך משמעותית, זו הזדמנות מצויינת להודות לצוות"גוונים" על תרומתו הרבה בהצלחה של "גוונים". לפיקוח משה"ח והרשות והעומד בראשה כבוד ראש העיר מר משה סיני, הרואים בנו חטיבה מובילה ופורצת דרך ומלווים בהערכה עצומה את הנעשה ב"גוונים". להורים ההולכים אתנו יחד בחשיבה מתמדת לטובתכם תלמידים ולהנהגת ההורים בראשותו של אייל צפניה היקר וכלל הורים המופלאים שרואים את איכות החיים המשותפת כערך ומהווים שותפים אמיתיים לעשייה מפוארת יחד.
על כל אלה ועוד בשמכם אני מודה ומעניקה הערכה רבה.
בחטיבה השואפת מנהיגות ומצוינות כדרך חיים גם אנו רואים בהצלחתנו סימן לכך שדרכנו היא דרך החינוך הנכונה אשר עלינו להמשיך ולטפחה. אתם תלמידים יקרים הבאתם אותנו להבנה כי זו הדרך לבניית חברה טובה יותר, חברה המושתת על אנשים בעלי יכולת הנהגה אישית, בעלי ערכי מוסר, ענווה, הנעה פנימית, אמונה ביכולת ותחושת מסוגלות, גמישות וענווה. ועל כך אנו גאים גאווה גדולה.
לכם תלמידי שכבה ז',
חיזרו כשאתם יודעים כי אתם מודל לחיקוי לתלמידי החדשים שיגיעו לגוונים. בהתנהלותכם הוכיחו כיצד ראוי שינהג תלמיד בבית ספר למנהיגות מעצבת המחנך לערכים של מנהיגות ומצוינות.
לכם תלמידי שכבה ח',
הנכם עומדים בפני שנת הסיום בחטיבה והיא משמעותית מאוד. עשו הכל על מנת שתוכיחו כי הנכם ראויים לעמוד בתנאי הקבלה לתיכון , הובילו והנהיגו את עצמכם להצלחה ואת החברים הצעירים מכם.
לכם בוגרי שכבה ט' היקרים,
נעמתם לנו מאוד, מחזור יד', אשר הייתם ההשראה לגיבושה של דרך. צאו לדרככם החדשה בראש מורם והנהיגו את עצמכם ואת החברה בה הינכם חיים. אנו רואים בכם עתודה נפלאה לדור העתיד של המנהיגות במדינת ישראל. בהצלחה בדרככם החדשה, אני בטוחה כי תזכרו את תקופת החטיבה כאחת התקופות המשמעותיות בחייכם.
ובנימה אישית, אני מסיימת את תפקידי בחטיבת "גוונים" וממשיכה בדרכי הלאה למחוזות חדשים. ההחלטה על המעבר הזה היתה קשה מנשוא. אחרי הכל לא כל יום זוכים לעושר אדיר של עשייה, תמיכה ואמונה בדרך מצד הרשות, פיקוח, הורים, לא כל יום זוכים בצוות מדהים כצוות גוונים, הורים משתפי פעולה והתלמידים נפלאים כל כך.
לא פשוט לקום ולעזוב את המוכר, הנוח והטוב אך עם כל הקושי והידיעה כי כמו גוונים אין! עולות שאלות של מימוש עצמי, הגשמת יכולות, השפעה במעגלים גדולים יותר והצבת אתגרים חדשים. בתפיסתנו החינוכית שלנו אנו מתבססים על דבריו של נשיא המדינה שמעון פרס (משפט בו אני מאמינה בכל ליבי):
"בכל אחד מכם טמון פוטנציאל גדול שאף אחד לא ימצה במקומכם. אם תשקיעו במיצוי עצמי, תגלו אוצרות הגנוזים עמוק באישיותכם."
מימוש יכולות אישיות. לאור זה אנו מחנכים וראוי כי גם אנו כמודל נקום ונגשים.
חברים יקרים,
היה לי עונג צרוף ללוות מקום מפואר זה. זכיתי לשיתופי פעולה מרגשים ולאמונה אמיתית בחזון החינוך לאוריינות המאה ה 21 ולמנהיגות מעצבת ובכלל לאמונה אמיתית בדרך.
אני רוצה להודות על הזכות שניתנה לי ללוות את משפחת חטיבת הביניים "גוונים" ראש העין ולאחל לכל המשפחה החמה והמפוארת הזו המשך עשייה פורייה והצלחה רבה.
תלמידים, הורים , צוות גוונים היקר, עם סיומה של שנת הלימודים תשע"ב, אני מבקשת לומר – תודה!!!
שלכם, באהבה וברגשי כבוד!!!
שפרה סטרוסקי, מנהלת החטיבה

תגובות

רשומות פופולריות