גיחות של"ח –שדה- לאום - חברה

הגיחה מגלמת את ייחודו של תחום של"ח וידיעת הארץ, ומבדילה אותו מגופים וממוסדות אחרים העוסקים בטיולים ובהדרכה בשדה. ייחודית זו מושתתת על מכלול של פעולות המשלבות זו בזו מעצימות את חוויות השהייה בשדה.
הגיחה מזמנת לתלמידים אתגרים פיזיים,קוגניטיביים וערכיים,ומאפשרת טיפוח מנהיגות צעירה תוך פעולה בשדה, מושתתת על פעילות חברתית חווייתית המעודדת שיתוף פעולה,עזרה הדדית וחילופי דעות ומאפשרת לכל אחד מהתלמידים כישורים וכישרונות במגוון נושאים.
השבוע יצאו כתות ח'4 וח'8 לגיחת של"ח באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה.
רונית לגאלי ומוטי ניקחה מורי השל"ח המופלאים של "גוונים" והמורות המלוות איריס ביסטרי, מיכל אבו וגילית: "הגענו למחנה בשעות הבוקר, ומרגע ההגעה לא היה רגע של מנוחה .
הקמנו מאהל ומחנה שכלל מבנים וקישוט, עסקנו בפעילות משחק וכייף. בשעות אחר הצהריים הגיעו חיילים מחטיבת הנח"ל שהדריכו אותנו בנושא מורשת קרב נכנסנו לחדר הנצחה שבו יכולנו ללמוד ולהכיר את נופלי חטיבת הנח"ל. כאשר כל הפעילות מלווה במשצי"ם המוכשרים ובמסדרי "הקשב" צבאיים אמיתיים.
לקראת שעות הערב היה לנו מפגש מרגש עם אם שכולה ששכלה את ביתה ברצח מחבלים. התלמידים שלנו היו קשובים וכיבדו את המעמד המרגש.
לאחר ארוחת הערב המשותפת סיכמנו את הפעילות בטקס.
וכך כולם הגיעו למדורה לארוחת תפוחי אדמה ...ועוגה וגלידה מצוות המורות שביקר אותנו בערב. וכל זה רק יום אחד.
למחרת בבוקר ...אחרי ארוחת בוקר וקיפול המחנה עברנו מסלול ספורט אתגרי "משימות אתגר". עזבנו את המחנה ........ סיירנו בנחל אלכסנדר וחזרנו הביתה עייפים אך מרוצים."
ללא ספק תוכנית השל"ח צובעת את "גוונים" בגוון ערכי, שורשי וציוני ועל כך אנו מברכים את צוות השל"ח, את המורים המלווים ואת התלמידים המעניקים לנו כל פעם מחדש גאווה גדולה.

תגובות

  1. ללא ספק פעילות מיוחדת וחשובה הן ברמה אישית של התלמיד, הן ברמה ביתספרית וכמובן ברמה לאומית.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות