רונית לגאלי ותמר ידיידים צוות השלח שלנו מספר על המנהיגות המתפתחת בגוונים:
"קורס מש"צים מתקדם-תשע"א השנה כנס פסח למש"צים מכיתות ט' נחלק לשני סוגים. האחד מש"צים שהדריכו בכנס פסח את הפש"צים מכיתות ח', והשני מש"צים שיצאו לקורס מש"צים מתקדם.בחופשת הפסח יצאו המש"צים עומר בן דוד ומרום מדר לקורס מש"צים מתקדם, לשלושה ימי מסע נודד על בסיס העקרונות: "לכל תלמיד תפקיד", ניהול עצמאי של  חייהם בתנאי שדה ומילוי משימות ותפקידים בתורנויות. מטרת הקורס המתקדם ליצור דור המשך של מש"בים (מש"צים בוגרים) פעיל ושותף ב"הנהגה" לכשיהיו תלמידי תיכון,  ולהכינם לקראת קורס הקיץ.מהלך שלושת הימים ניווטו החניכים החל מהישוב נווה שלום שבשפלה דרך עין חמד ועד עיר הבירה ירושלים. החניכים לנו לינת שטח באנדרטת המח"ל (ליד שער הגיא)  בלילה הראשון ובעין חמד בלילה השני, בישלו לעצמם את האוכל בבישולי שדה, ניווטו מאתר לאתר, ודנו במעגלי שיח על הפעילויות אותן חוו.המש"צים שלנו גילו התנהגות והתנהלות עצמאית למופת, וחזרו עם חוויות נעימות. אנו בטוחים כי ימשיכו בדרכם בתיכון כמש"בים מצלחים מאוד, ואנו מצפים שיבחרו למלא את מחויבותם האישית כמדריכים לפש"צים בבית ספרינו. יישר כוח. רונית ליגאלי
כנס פסח לפרחי מש"צים (פשצ"ים), תשע"א במסגרת תוכנית הכשרת פרחי המש"צים, התקיים משך שלושה ימים כנס פרחים בחופשת הפסח בתאריכים 10-12/4/2011 באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה. הכנס יועד לפש"צים המיועדים לצאת לקורס מש"צים בקיץ הקרוב. את הכנס הדריכו מש"צים בוגרים תלמידי תיכון, תוך יצירת מדרג תפקידים ביניהם. בכנס השתתפו  20 פש"צים מכיתות ח', אשר יצגו את חטיבת גוונים למופת.
במסגרת הכשרתם, מקבלים הפש"צים הנחייה והדרכה מידי רועי פלח המש"צ הבוגר שלנו, כל יום רביעי עם סיום הלימודים. רועי דאג להכינם כהלכה לקראת הכנס, בכל המובנים והנושאים הנוגעים לדבר. יש לציין שרועי היה אחראי גם להכנתם לקראת כנס חנוכה שהיה בתחילת תוכנית הכשרתם השנה.
לקראת הכנס התקיים בשעות אחה"צ יום היערכות בחטיבת "אחד העם" בפתח תקווה. הפש"צים  שלנו חולקו לקבוצות מעורבות, הכירו בקבוצתם חברים חדשים מבתי ספר אחרים, פגשו את המש"ב (מש"צ בוגר/ת) שידריך/תדריך אותם ואת המורה לשל"ח שילווה/תלווה אותם בכנס. כמו כן, קיבלו הפש"צים משימות אותן ידריכו בכנס  והוראות אחרונות.

תוכנית הכנס עסקה בלימוד גיחת מיומנויות של"ח בסימן הנושא "שנת השפה העברית". הפש"צים התנסו בחיי שדה, שכללו: בניית מחנון, בניית אוהל סיירים, בניית מתקנים מסנאדות, קישוט המחנה בסימן השפה העברית ובישולי שדה. הפש"צים עסקו גם במשימות חברתיות שכללו: לימוד והתנסות בהנהגה ולקיחת אחריות על משימות הקבוצה, יצירת לכידות חברתית וגיבוש קבוצת ההדרכה  לקראת קורס הקיץ.הפש"צים חזרו רוויים בתחושת הנאה והתלהבות מהכנס, וסיפרו על התנסותם בחוויה הלימודית הן בחיי השדה והן בחיי החברה. הפש"צים נראו ונשמעו כמי שכבר מצפים להשתתף בקורס הקיץ, והעידו על התרומה האישית שהקורס העניק להם באמונה ובהפנמה שבחוזקם, ביכולתם ובגילוי הכישורים הטמונים בהם. רועי צפה בהם ושמח לדווח לנו כי בשנה הבאה בית ספרינו צפוי לזכות בקבוצת מנהיגים  חזקה, כישרונית ומגובשת.בהזדמנות זו אנו  מבקשים להודות בחום לב לרועי פלח שלנו על כל פועלו ועבודתו מול הפשצ"ים ועמם, ולומר לו שבשקט וברוגע המאפיינים אותו, הוא מוביל באכפתיות ובאחראיות קבוצה מלוכדת ומגובשת לתפארת. ולפש"צים תודה על התנדבותכם והשתתפותכם בקורס זה, ועל ההקדשה מזמנכם החופשי במטרה להעניק לטובת העשייה הקהילתית לבית ספרינו. בטוחים אנו כי תצאו מכך גם נשכרים, ואל תחששו ליזום וליצור כל רעיון, גם אם הוא נשמע שטותי, זכרו: "אם רעיון אינו נשמע מגוחך בפעם הראשונה ששומעים עליו – אין לו סיכוי" (אלברט איינשטיין)."
רונית ותמר היקרות, מנהיגות אמיתית מתפתחת מתוך האמונה ביכולת שלך להנהיג את עצמך ואת האחרים. הקבוצות אותן אתן מובילות הנן תוצר עבודה של מנהיגות הבאה לידי ביטוי בעבודה קשה והבאת התלמיד למיצוי כישוריו המנהיגותיים. עבודתכן מופלאה ומשפיעה על חיי ביה"ס ובוודאי חייהם של הפשצ"ים והמשצי"ם המנהיגים שלנו. יישר כוח!!!


תגובות

רשומות פופולריות