של"ח בגוונים והנזיר אוליביה


תמר ידידים ורונית לגאלי צוות השל"ח שלנו מספר: "בחודש מאי סיימו כיתות ט' את סיורם באבו-גוש שליד ירושלים במסגרת סדנת מפגש תרבויות ודתות. הסיור כלל ביקור במנזר הבנדיקטני ופגישה עם נזיר מקומי, סיור במסגד הצמוד למנזר וקינוח בחומוסיה.
גולת הכותרת בסיור היה הנזיר הבנדיקטיני אוליבייה יליד צרפת, המכונה בפי המקומיים "זייתוני", אשר בגיל 13 הסרט "אקסודוס" שבה את ליבו, ובגיל מאוחר יותר הוקסם מהמקומות בארץ המוזכרים בפרקי תהילים בעת שביקר במנזר בצרפת.
חוויות אלו גרמו לו לוותר על חברותו עם נערתו באותם ימים (ישנה תמונה של שניהם יחד), על לימודי הרוקחות שלו כעתודאי ועל קריירה בחיל הים הצרפתי, ולהצטרף למנזר בנדיקטיני בנורמנדי, שם שהה משך 5 שנים.
יד הגורל הביאה את אוליבייה למנזר שבאבו גוש בתאריך עשרה ביולי שלושים שנה אחרי צאת אוניית "אקסודוס" מהנמל בדרום צרפת באותו התאריך.
מאז משמש אוליבייה במנזר כקצין חינוך לחיילי צה"ל, לתלמידים, לתיירים ולקבוצות שונות של מבקרים הבאים לשמוע את הפילוסופיה שלו. אוליבייה מרשים אותנו בדיבור הסלנג הצה"לי שלו, באבזור הצה"לי שהוא מחזיק בידיו ובסיפוריו על חבריו מכל קצוות הקשת החברתית בישראל.
אך מעל לכל אוליבייה מרגש באמירתו: "חייל יהודי מחבק נזיר נוצרי בכפר מוסלמי" ומציג תמונה "אז כנראה שהכול אפשרי אם רק רוצים."

יישר כוח לצוות השל"ח המוביל תהליכי מנהיגות בחטיבה.

                                   


תגובות

רשומות פופולריות