תלמידי שכבה ח' מספרים על יום בנושא מנהיגות



"ביום ב' ה- 30 במאי יצאו תלמידי שכבת ח' לפעילות כיתתית העוסקת בנושא מנהיגות.
הפעילות נערכה בגן טל וכל כיתה התחלקה לשתי קבוצות . במסגרת הפעילות, המדריכים נתנו לקבוצות משימות הדורשות שיתוף פעולה , תמיכה ועזרה אחד לשני, כמו כן נחוצה הייתה לקיחת המנהיגות בכל אחת מן הפעילויות.
תחילה, המשימות היו קשות לביצוע , אולם לאחר שעזרנו זה לזה ושיתפנו פעולה, רוב המשימות  היו קלות יותר, לדוגמה: באחת המשימות נדרשנו להעביר כל פעם ילד אחר אשר צועד על חבל התלוי בין שני עצים. הוא נתמך באמצעות שישה ילדים אשר משכו בחבלים וכיוונו את דרכו. לאחר שהתייעצנו ותכננו כיצד לפעול להצלחת המשימה, נוכחנו לראות כי שיתןף פעולה בין חברי הקבוצה תורם בביצוע המשימה.
לפי דעתנו, המשימות הועילו לנו בכך שכעת אנו ושאר חברי הכיתה יודעים כיצד להתנהל בקבוצה: לשתף פעולה, לעזור זה לזה ולקחת אחריות ומנהיגות כשצריך . בנוסף לכך ,בזמן ביצוע המשימות הקבוצה התגבשה וידענו להקשיב אחד לשני.
בהמשך , חזרנו אל בית הספר וצפינו בסרט הנקרא "בחזית הכיתה" . הסרט מספר על ילד אשר סובל מתסמונת טורט. תסמונת זו גרמה לו לעוויתות ולהשמעת קולות מוזרים.
רבים מו המקיפים אותו לא הבינו מדוע הושא מתנהג כך: אביו של הילד שמע את הקולות והתעצבן, הוא חשב שהוא עושה זאת בכוונה וצעק עליו שיפסיק, מכיוון שלא ידע שמדובר בתסמונת זו. הילד סבל מצעקות מצד אביו ומכעסם של המורים , אך אמו תמכה בו ובדקה מדוע הוא עושה את הקולות , לאחר מחקר בספרים, היא גילתה שלבנה יש תסמונת טורט.
לאחר שהתגלתה מגבלתו, למד הילד, בראד כהן, כיצד להתמודד עם המגבלה ואמר לאימו שהטורט לא ינצח אותו. כשגדל, הלך בראד לראיונות רבים כדי להתקבל לעבודה כמורה, אך בכל המקומות שמע את התשובה "לא" . לכולם הפריע המגבלה שלו , אך בראד לא ויתר וניגש לראיונות נוספים. ולאחר זמן מה זכה לתשובה חיובית והגשים את חלומו – להיות מורה ואף מצא אהבה.
הסרט לימד אותנו שעלינו להיות עצמנו, שאסור לנו לתת לדבר להפריע לנו בעת השגת המטרה ושעלינו להיות אופטימיים ולהאמין כי הדבר יצליח.
לפיכך , ביום זה למדנו על עצמנו ועל היכולות שלנו."
כתבו: אביב גמליאל ורעות משיח – כיתה ח4 - מנהיגות העתיד שלנו
   

תגובות

רשומות פופולריות