לומדים להנהיג ממנהיג - ח"כ זאב ביילסקי בחט"ב גוונים




במסגרת התוכנית לפיתוח מנהיגות "לומדים להנהיג ממנהיג", ביקר הבוקר ח"כ מר זאב בילסקי בחטיבה שלנו וניפגש עם תלמידי שכבה ט'. היה זה כבוד גדול ללמוד מאדם המהווה מודל למנהיגות מעוררת השראה. את המעמד כיבד בנוכחותו מנהל אגף החינוך מר אבי קמינסקי.
תלמידי השכבה מספרים: "כששמענו שזאב ביילסקי, חבר הכנסת, אמור להגיע לביה"ס , אני וחבריי חשבנו שמדובר יהיה בהרצאה משעממת של איש בחליפה. אך כאשר נכנס האדם החייכן הזה לאולם – כולם הבינו כי טעו.
בצורה מעניינת מאוד סיפר לנו חבר הכנסת (שנמצא בתחילת שנות ה- 60 לחייו – אך נראה הרבה פחות...) את סיפורי חייו המעניינים.
הוא פתח בכך שבתקופת ילדותו נמנעו אנשים מלדבר על מה שקרה כעשור קודם לכן (מלה"ע ה-2) וסיפר שבתקופה ההיא אנשים פשוט לא נעלו את דלתות בתיהם מהסיבה הפשוטה שלא היה צורך.
הוא הדגיש רבות את ההבדל בין התקופות: אז-והיום. ביילסקי סיפר שהוא לא היה תלמיד כ"כ טוב, ואף סולק מביה"ס בסוף כיתה י"א. משם התגלגל לבית ספר אחר, קיבל תעודת בגרות, וסיים את שירותו הצבאי. הוא למד באוניברסיטה העברית וסיים תואר בכלכלה. לטקס הענקת התואר הזמין את מורתו מכיתה י"א, שאמרה לו ששום דבר לא ייצא ממנו...
עם הזמן הפך זאב ביילסקי לראש עיריית רעננה, ודרש ממנהלי בתי הספר בעיר שלא יסלקו אף תלמיד לעולם.
אני מאוד נהניתי מההרצאה, ושמחתי להכיר עוד סיפור חיים מעניין." יובל י, ט7

זאב ביילסקי הגיע לבית ספרנו והרצה לנו על חייו ועל מדינת ישראל.
הוא התחיל בסיפורו על כך שתמיד כשהלך עם אימו לקניות וראה אנשים עם מספרים על הידיים, שאל את אימו על כך והיא לא ענתה לו ומיד שינתה נושא. כשגדל הבין שאנשים אלו חוו את השואה וניצלו מידי הנאצים.
זאב סיפר לנו גם על הפערים שנוצרו במדינת ישראל; בעבר, רק לעשירים היו מכוניות ואילו כיום לכל אחד יש מכונית. הפערים הם גם בחיי היומיום – בבתי הספר יש ילדים מבתים מבוססים שלא עושים חשבון ואילו אצל ילדים אחרים, כל דבר אצלם בבית מחושב.
בזמן שאלות התלמידים, שאלה אחת התלמידות אם הוא חשב אי פעם שיהיה חבר כנסת. הוא סיפר לנו סיפור מאוד מעניין שעדיין מעלה אצלו זיכרונות, שתמיד היה תלמיד שכחן שמחסיר שיעורים. יום אחד מורתו הזמינה את אמו לשיחה ואמרה לה שלא ייצא ממנו כלום בעתיד. הוא ניסה להצטיין בכיתה אך לאחר כמה זמן המשיך בהתנהגותו הרגילה עד שבכיתה י"א סיפר כי העיפו אותו מביה"ס והוא היה מאוד מושפל והרגיש אכזבה מעצמו. הוא רצה להוכיח למורה שלו שהוא כן שווה משהו ולכן השקיע, התגייס, למד וקיבל תואר באוניברסיטה העברית.
הסיפורים שסיפר לנו זאב היו מעניינים ביותר ובמיוחד סיפור חייו המרתק. כולנו הקשבנו בהערצה לסיפורו."
אריאל כ, ט7.
בהוקרה לח"כ  מר זאב בילסקי , יישר כוח למיכל רם מובילת המנהיגות בחטיבה, בדוגמא ומופת למנהיגות ובהערכה לתלמידי שכבה ט' השותים בצמא ולומדים מנהיגות אישית וחברתית מה היא.


תגובות

רשומות פופולריות