מפגש מספר 3 ביזמות חברתית שכבה ט'

נקודות עיקריות ממפגש 3 שעברו כתות ט' ביזמות חברתית, דפנה בהט:
"· כיוון שרציתי שהתלמידים יעבירו את הסדנאות בכיתות, דאגתי לכך שמפגש 3 יהיה דוגמא למה שהם עצמם היו צריכים לעשות ביום שישי, ויתבצע בפורום כיתתי עם המחנכות
· הסברנו שאנו עוסקים בחשיבה יצירתית בכדי "לסובב את הגלגלים" לקראת העלאת רעיונות מקוריים יותר...
· התחלנו בסבב של 5 חידות שסייעו לחשיבה "מחוץ לקופסה". ביום שישי הם קיבלו 4 חידות אחרות אותן פתרו עם ההורים.
· בשלב הבא למדנו על 3 שיטות לחשיבה יצירתית "מובנית" מתחומי חיים שונים:
o "שמש רעיונית" – אסוציאציות, בתחום האומנות, העיצוב (ועוד)
o אוכלוסיית יעד וצרכים – מתחום השיווק. טוב לתכנון פרויקטים או מוצרים
o שיטת SIT (החסרה, הכפלה, איחוד) – מתחום עיצוב והמצאת מוצרים
· הראינו דוגמאות של מוצרים קיימים ש"הומצאו" ע"פ השיטות הנ"ל, והתלמידים הוסיפו דוגמאות נוספות. המסר היה שגם חשיבה יצירתית יכולה להיות מתוכננת ומובנית, ואפילו להניב תוצאות טובות יותר.
· בחלק האחרון של המפגש עברנו בצורה מסודרת על התכנית ליום שישי:
o בחרנו שני נציגים מכל כיתה שהציגו את התכנית בכיתות. נתתי לנציגים שקפים עם תיאור קצר של התכנית כדי שיוכלו להתכונן מראש.
o בחרנו שני נציגים מכל קבוצה להעביר את הפעילות בקבוצות. הנציגים למעשה הובילו את פתרון החידות עם ההורים, ניהלו דיון וריכזו את כל הרעיונות שעלו בקבוצה לתוך מצגת ששלחתי מראש למורות.
o העובדה שהאחריות הייתה על התלמידים תרמה לדעתי להצלחת סיעור המוחות, והעובדה שהגיעו הורים שאכפת להם הוסיפה המון.
המטרה היא להתחיל בסינון רעיונות כבר במפגש הבא. לצורך זה נלמד להגדיר קריטריונים לבחירת מיזמים חברתיים כדי שנוכל לערוך בדיקות היתכנות ל-6 רעיונות בכל כיתה שמתוכם ייבחרו 4 סופיים שיהיו ניתנים ליישום..."

תגובות

רשומות פופולריות