של"ח "גוונים"

רונית ותמר - צוות השל"ח בגוונים מתאר את עשיית השל"ח בחודש האחרון: "מהלך חודש אוקטובר יצאו כיתות ח' לגיחה שכבתית מוצלחת ומהנה באתר הנח"ל. לאחריה החלו היציאות לימי שדה בגן לאומי מקורות הירקון ותל אפק, במסגרת סדנת מכלול נופאדם.
זוהי יציאתם הראשונה של תלמידי שכבת ח' ליום שדה (שונה מעט מסגנון הגיחה), לכן מטרות העל הן להקנות לתלמידים הרגלי למידה בשדה, להבין מה מצופה מהם ומה נדרש מהם. לאפשר הזדמנויות לחוות את משמעותם של ערכים עליהם מושתת החברה שלנו, כמו: אחריות משותפת, שיתוף פעולה ועבודת צוות, אכפתיות ודאגה לזולת, וזאת תוך כדי משחקים, תחרויות ומשימות קבוצתיות. ובין היתר גם ללמוד על ההשפעות והתלות ההדדית בין הטבע למעשי האדם. הם לומדים לבחון את הנוף ולהכיר את מבנהו, על ידי צפייה בנוף הסובב אותם ושאילת שאלות על פרטים בנוף.
ביום שדה זה הכיתה מחולקת באופן אקראי לחוליות קבועות כל הסיור. כל חוליה נקראת על פי השם שניתן למקום לאורך ההסטוריה: אפק לשרון (תק' מקראית), פגאיי (תק' הלניסטית), אנטיפטריס (תק' רומית), בינאר באשי (תק' עותמנית). מספרים אגדות על צומח מים וצומח גדה, מדברים על חשיבות הפילבוקס וגשר הרכבת, על המרד הערבי 1936-39, על נמל יפו ועל נמל ת"א בשפך הירקון, על המעיינות כמקור נחל הירקון ועל חברת "מקורות" והמוביל הארצי, על מבנה נחל הירקון אז והיום, על אקליפטוסים ועל ניקוז וייבוש הביצות, על קדחת ויתושי אנופלס, על מבנה התל, על דרך הים ומעבר אפק, על חשיבות המקום כצומת דרכים וקרבה למים,
ובסוף בסוף מקנחים בפונדו שוקולד, מרשמלו טבול בשוקולד מומס. וחוזרים עייפים אך מרוצים..."
צוות השל"ח בגוונים מוביל תהליך מרשים של ידיעת הארץ ומנהיגות מעוררת הערכה.

תגובות

רשומות פופולריות