עדכון פעילות של"ח חודש נובמבר

צוות של"ח גוונים - רונית לגאלי ותמר ידידים המופלאות, המובילות את פעילות השל"ח - שדה, לאום חברה, אהבת הארץ, המורשת והמנהיגות, מספר על פעילות חודש נובמבר : "בתחילת חודש נובמבר סיימו אחרוני כיתות ח' את סיורם בגן לאומי מקורות הירקון ותל אפק במסגרת לימוד סדנת "מכלול נופ-אדם", המתארת את מבנה הנוף ומרכיביו ואת יחסי הגומלין בין האדם לטבע.
במהלך חודש נובמבר יצאו חלק מכיתות ח' לסיורם השני, והפעם במסגרת סדנת "מיומנויות השדה"-ניווט תכסית (מבנים), בעירם ראש העין. לאחר ארוחת בוקר כיתתית משותפת, חולקו התלמידים לחוליות. כל חוליה קיבלה שם של דמות, אשר רחוב בעיר נקרא על שמה: יהודה הלוי, שלום שבזי, הרמב"ם, אבן גבירול ושלמה המלך. כל חוליה קיבלה משימה חווייתית להכרת הדמות, מתי פעלה, מה הייתה תפיסת עולמה, במה עסקה, כיצד פועלה השפיע על חיי הקהילות היהודיות בגולה באותה תקופה וכיצד משפיע על חיינו עד היום, מה התלמידים למדים על עצמם מתוך אותה אישיות וכו'.
בנוסף כל חוליה כתבה באמצעות מפת העיר "סיפור דרך", המתאר את הדרכים (רחובות) שבחרו לנווט בהם מאתר לאתר, ציינו כיוונים ומרחקים במטרים, וכן מהו האתר אליו הם מנווטים.
כל חוליה ניווטה באופן עצמאי בין שמונה האתרים המשימתיים בעיר וניסתה לחזור בזמן הקצר ביותר, כדי לזכות באחד מהמקומות הראשונים בניווט התחרותי. התלמידים היו נלהבים ומאותגרים, גם מופתעים לגלות, למשל, כי בעיר פעל בעבר בית קולנוע.
בניווט התכסית שולב גם "ניווט חברתי" המאופיין בפנייה מנומסת, כשהם מצוידים בדף שאלות, לתושבים העוברים ושבים בעיר, במטרה להכיר את ההווי החברתי-תרבותי בעיר מפי מקור ראשון.
מחושלים יותר בביטחון עצמי ואמונה ביכולתם לנווט עצמאית, לנהל את הזמן שהוקצב להם באופן היעיל ביותר, למצוא דרכים לפתור משברים שנוצרים לעיתים בתוך קבוצה ולהתעצם מכך, להכיר את מי הדמות ששמה מתנוסס בשלטי רחוב, כך סיימו התלמידים את יום השדה בקינוח תה צ'אי מאסאלה.....והביתה..."
יישר כוח למנהיגות לשמה!!!

תגובות

רשומות פופולריות