לומדים להנהיג ממנהיג עם חנוך בודין





במסגרת תוכנית "לומדים להנהיג ממנהיג", אתמול פגשו תלמידי שכבה ח' את חנוך בודין.
חנוך שירת בצה"ל בחטיבת גולני ונפצע מרסיס פגז במלחמת לבנון, כתוצאה מהפציעה נקטעה ידו הימנית עד מתחת למרפק. כחלק מהליך השיקום בבית הלוחם החל להתאמן בשחייה, ועד מהרה רשם הישגים ברמה הארצית והבינלאומית.
בשנת 2009 התמודד בודין בתוכנית המציאות הישרדות הפיליפינים (העונה השלישית). בתוכנית הוא הגיע לשלב האיחוד בין השבטים.
כמודל למנהיגות אישית ויכולת התמודדות עם מצבי קצה, סיפר חנוך על הדרך שלו להפוך חסרון ליתרון. מתוך הנעה פנימית, אמונה ביכולת והבנה שהדרך לנצחון כרוכה במאמץ והתמדה.
מיכל רם, מובילת המנהיגות הבית ספרית מספרת: " חנוך סיפר לתלמידים כיצד הצליח לשקם עצמו לאחר פציעה קשה וקטיעת ידו במלחמת לבנון הראשונה, ואיך בהמשך הצליח להגיע להישגים מרשימים במסגרת ספורט הנכים.
המפגש המחיש לתלמידים את חשיבות האמונה ביכולת וההתמדה. היה זה ללא ספק, מפגש מיוחד ומרגש, ואני מצרפת את דבריה של תלמידת השכבה (ח1): "ביום שני, ה- 5/12 , התכנסה כל שכבת ח' באולם הספורט להרצאה של חנוך בודין, נכה צה"ל, שמנהל את חייו ע"פ המשפט: 'להפוך את החיסרון ליתרון'.
במהלך ההרצאה סיפר חנוך על חוויותיו ועל הדרך שהוא עבר עד שהגיע לאדם שהוא היום. חנוך נתן לנו טיפים להנהיג את עצמנו בשביל לבנות דרך חיים נכונה ומעוררת השראה.
הוא כל הזמן הזכיר לנו שבכל אחד יש חסרונות ויש יתרונות. בכל אחד יש משהו שהוא טוב בו ומשהו שהוא לא טוב בו. הוא אמר לנו, שכדאי להעצים את החולשות ולחזק אותם כדי שנהייה יותר טובים. חנוך גם אמר שגם אם יש בנו חסרונות אנחנו לא צריכים להתייחס לעצמנו כאל מסכנים, אלא לנסות להתחזק ולהיות מאושרים עם מה שיש.
חנוך סיפר לנו על כל הדברים שעבר בחייו, שמהם למדנו שכדי להתמודד עם דברים רעים צריך להנהיג את עצמך בצורה נכונה ולחזק את עצמך כל הזמן..." היה מרגש!



תגובות

רשומות פופולריות