תלמידי כיתות ט ביקרו בכנסת ובהר הרצל במהלך חודש דצמבר

התלמידה מאי.צ מכיתה ט6 מספרת על הביקור:
"בתאריך ה- 19/12 יצאנו תלמידי כיתה ט'6 לסיור בעיר ירושלים לכנסת ולהר הרצל.
בכנסת חולקנו לשתי קבוצות עם המדריכים שירה ונדב. בהתחלה ראינו סרט קצר על הכנסת, ולאחר מכן סיפרו לנו על הכנסת- הרשות המחוקקת, תפקידיה, היושבים בה ותהליך בחירתם. כמו כן, דיברנו על הוועדות השונות הפועלות בכנסת- כמו הוועדה לקידום מעמד האישה ועוד, ולאחר הסיור ערכנו חידון קצר על כל הנושאים שלמדנו.
כשהגענו להר הרצל, התחלקנו שנית לקבוצות והמורות תמר ורונית הסבירו על קורות חייו של הרצל- פועלו, חזונו להקמת מדינה יהודית, והדרך שעשה על מנת להוות את הבסיס לארץ, כמו הקונגרסים שכינס. זאת ועוד, ביקרנו בקברים הנמצאים במקום- מקומות הקבורה של ראשי הציונות, משפחתו של הרצל, בית הקברות הצבאי וחלקת גדולי האומה, שם ניתן לננו הסבר קצר על קברו של רבין השונה מהאחרים כיוון שהוא מסמל את הקרע בין העם בנושא השלום.
אחר כך גם הלכנו למוזיאון הרצל, בו ראינו הצגה העוסקת בהמחזת פועלו של הרצל למען מדינת היהודים, ועברנו בין אולמות שונים המעוצבים כמו בתקופתו של הרצל וחווינו את הדברים שעשה, כמו הנאום שנאם בקונגרס הציוני.
הכיתה נהנתה מאוד מהסיור, וכך גם המדריכים שהתפלאו מרמת הידע שלנו בנושא שגם התקשר לחומר שלמדנו בכיתה על הרשויות השונות במדינה, ושמחנו מאוד לדעת דברים חדשים על הכנסת וגם על פועלו של הרצל."
יישר כוח לצוות השל"ח, צוות המחנכות ומורות האזרחות על שיתוף פעולה בהצלחת הסיור המשמעותי בחינוך למנהיגות.