כנס מנהיגות בסימן מנהיגות וגבורה יהודית

רונית לגאלי ותמר ידידים - צוות השל"ח בגוונים מספר על כנס המנהיגות של תוכנית השל"ח הפועלת בחטיבה: "במסגרת המשך התוכנית להכשרת פרחי המש"צים, התקיים כנס בחופשת חנוכה, שכלל גם את הנהגת המש"צים במחוז מרכז. מורי השל"ח והמש"צים הבוגרים ליוו את הכנס במסלולים ובפעיליות.
תוכנית הכנס עבור האשכול אליו השתייכנו כללה ביום הראשון הליכה במסלול באזור המכתש הגדול, הגעה לחניון הלילה בחצבה, התארגנות והקמת אוהלים, ארוחת ערב, ופעילות תרבות. וביום השני קיפול המחנה, התארגנות לארוחת בוקר וצהריים והליכה במסלול נחל צפית שבדרום מדבר יהודה. בסיום היומיים חזרו פרחי המשצים הביתה ואילו המשצים נשארו יחד עם ההנהגה הבוגרת (תלמידי תיכון) ליום נוסף של כנס במדבר יהודה, אשר כלל לינה ב"נווה מדבר" בצפון ים המלח והליכה במסלול נחל משמר שבמדבר יהודה.
את חטיבת גוונים יצגו 26 פרחי-משצים ומשצים בליווי רונית לגאלי ותמר ידידים המורות לשל"ח. שלושה בוגרי חטיבת גוונים: רועי פלח, עומר בן דוד ומרום מדר היו הנציגים שלנו בהנהגה.
כנס חנוכה הוא הזדמנות נפלאה להכיר מקרוב את יכולתם, אחריותם וכישורי ההנהגה של פרחי הפשצים והמשצים. כל ההתארגנות לפני הכנס ובכנס עצמו ערכו הפשצים והמשצים באופן עצמאי לחלוטין. זה כלל עריכת קניות של מוצרי מזון לשלוש ארוחות בשטח תוך הפעלת שיקול דעת של כדאיות כלכלית ויישומה, ארגון הציוד בארגזים ואחסונו בבתים ובבוקר הטיול במטען האוטובוס ופירוקו, הדרכות לפי נושאים במסלול, הקמת מחנה וקיפולו, בישולי שדה וערב הווי.
אך גולת הכותרת הייתה ההתנהגות הבוגרת והמופתית שידעו להפגין החברים זה לזה ברגעי מצוקה. ברגעים בהם צריך היה להפגין נאמנות חברית, אחריות, עזרה הדדית, שיתוף פעולה, דאגה לזולת ואכפתיות, הם ידעו לפעול באופן יזום וללא התערבות המורות. הם ערכו ביניהם תורנויות נשיאת פצוע במסלול ההליכה (שניים נפצעו בקרסוליהם), דאגו, הנחו ותמכו באחרים בזמן הירידה ממצוקים עם יתדות וסולמות. דאגו למי שחש ברע ולמי שחשש מהאתגרים שהמסלול הציב בפניו, עזרו ועודדו את אלו שהדריכו, דאגו לשמור על הניקיון וידעו ליהנות מחברתם של פשצים ומשצים מבתי ספר אחרים. במיוחד היה נפלא לראות את התהליך בו הם צוברים אט אט בטחון ואמונה בעצמם וביכולתם, להיווכח כי הם יכולים להתמודד מול מצב מאיים ומפחיד ולהצליח. העונג והחיוך הגדול המרוח על פניהם בסיום הכנס הביא לתחושת סיפוק רב ושביעות רצון. יש לנו נוער מקסים איכותי ומבטיח. דור העתיד של מנהיגים..."
כן ירבו!

תגובות

רשומות פופולריות