פרויקט "כתיבה בינדורית" במסגרת החינוך למנהיגות

תלמידים משכבה ח' מתנדבים בפרויקט "כתיבה בינדורית" במרכז יום לקשיש.



במסגרת ההתנדבות הם נפגשים עם קבוצה של 7 קשישים (עד כה נערכו 8 מפגשים) ומספרים ומתעדים סיפורים בנושאים שונים. גם הקשישים וגם הילדים נתרמים המון.


מתוך הבלוג של ח7 , מדבריו של אופיר ס:
"היי חברים... ביום חמישי האחרון נפגשנו שוב עם הקשישים. במפגש זה דיברנו אתם על הפעם הראשונה שהשתמשו בחשמל, נסעו ברכב והשתמשו בדברים שנראים לנו מובנים מאליו כיום. כאשר נולדו בתימן לא היה חשמל והיו מכוניות מעטות ששימשו את העובדים בשדה או את האנשים העשירים, לרוב האנשים כלל לא היו מכוניות... הפעם הראשונה שהשתמשו בחשמל הייתה כאן בארץ. כאשר עלו לארץ ישראל עשו זאת בעזרת מכוניות (שילמו כסף לאנשים שייקחו אותם מכיוון שלהם לא היה מכונית) ואת המשך דרכם עשו בעזרת מטוס. כאשר עלו לארץ לא ידעו על קיום מכישירים כמו טלפון וטלוויזיה. הם מאוד אהבו את קיום המכשירים כאן שהקלו מאוד על החיים. בתימן היו עוזרים להורים בעבודות הבית והיו משחקים עם חברים משחקים כמו גולות. רק הבנים הורשו ללכת ללמוד והבנות נשארו בבית לעבוד.
האם חשבתם על עולם פעם בלי מכשירי חשמל שנראים לנו ברורים מאליו כמו טלוויזיה, מכונת כביסה, טלפון ועוד? פעם לא הכירו את הדברים האלו בכלל. במשך המפגשים גילינו מספר דברים מעניינים כמו שהם נולדו לא רשמו את תאריכי הלידה ולכן הם לא יודעים בני כמה הם בדיוק אלא בערך, גם גילינו שהם הכינו הכל לבד כמו לחם ועוד מאכלים..
(קצת אחורה).. במפגשים הראשונים למדנו להכיר אותם על שמפחה שלהם (לרובם יש הרבה ילדים והם גרים בראש העין). גילינו שהם עלו לארץ ולאחר ששוכנו במחנות בארץ הועברו לראש העין שבעבר הייתה רק יישוב קטן ולא היה כביש אפילו.
הסיפורים שלהם מעניינים מאוד ואפילו יש להם חוש הומור... כאשר שאלנו את אחד המשתתפים בפרויקט מתי הוא נולד הוא ענה לנו : "אני לא זוכר, הייתי קטן"..."
הקישור לבלוג: http://linetpro.d-campus.net/nodeweb.asp?t=27971
מרגש ומלמד ולא בורו מי לומד יותר הצעיר או המבוגר, מה שברור הוא כי שני הצדדים מועשרים ונהנים...

תגובות

  1. שוש ויונטה חברת הנהגת הוריםמרץ 23, 2012

    היה תענוג גדול היום לראות כיצד המבוגרים לומדים להביט
    על החברה הצעירים מגוונים כעל נוער סובלני, מכבד ומאזין והפער הבין דורי מצטמצם
    וקטן.
    וכך בעצם, לומדים התלמידים להסתכל על המבוגרים מנקודת מבט שונה.
    תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות