דיווח מפגש מס' "יזמות חברתית" , המנחה דפנה בהט

דיווח מפגש מס' "יזמות חברתית" , המנחה דפנה בהט:  השבוע סיימתי להעביר את מפגש 9 לכל הכיתות. הנושא העיקרי במפגש היה "שבירת מיתוסים", סטיגמות ודעות קדומות.
· התחלנו את הדיון בשאלה מה זה מיתוס, והתלמידים הביאו דוגמאות שונות. הבחנו בין מיתוסים לסטיגמות ודעות קדומות על אנשים (למשל: מה חשבו עלי כשראו אותי בפעם הראשונה בספטמבר J)
· כל זוג קיבל דוגמא למיתוס, והיה צריך "לנפץ" אותו בעזרת דוגמאות ובעזרת שאר חברי הקבוצה (למשל: כל מי שעשיר מאושר, אינטליגנציה עוברת בתורשה וכו')
· בשלב הבא חילקתי דפים בנושא "הבניין שלי", על בית מגורים עם 8 דירות. כל זוג היה צריך לבחור מי יהיו 7 המשפחות השכנות (מתוך רשימה מוגדרת מראש של 10 משפחות שונות). התוצאות היו מעניינות. ראינו איך יש לנו נטייה לבחור משפחות "מוצלחות" כשכנים, ואיך אנו נרתעים כשמדובר במשפחה עם ילדים בעלי פיגור שכלי.
· דנו במכתב (לדוגמא) שכתבו דיירי רחוב מסוים על התנגדותם להקמת מוסד למפגרים ברחוב שלהם. חשבנו האם הטיעונים מוצדקים, או האם הם נובעים מדעות קדומות וחוסר ידע.
· ראינו סרטון על בחור נכה (מאוסטרליה), ללא ידיים ורגליים, ועל היכולות המדהימות שלו להסתדר ולעשות כמעט כל דבר כנגד כל הסיכויים.
· בזמן שנותר עברנו על סטטוס המיזמים, וחיזקנו היכן שצריך...
· לקראת חופשת הפסח אני עוברת עם כל אחת מהקבוצות על המיזם שלה כך שהם יוכלו להתקדם במהלך החופשה וליישם את המיזם כמה שיותר מהר לאחר החג.

תגובות

רשומות פופולריות