טקס חלוקת מחשבים ניידים לתלמידי שכבה ז' במעמד ראש העיר


אתמול התקיים טקס חלוקת מחשבים ניידים לשכבה ז' במעמד ראש העיר מר משה סיני ובשיתוף תוכנית מחשב כתו"ם.
היה זה ערב שהביא את החטיבה לכך ש% 75  מתלמידיה נושאים מחשב נייד ובשנה הבאה תהיה מתוקשבת במלואה - התממשות חלום!!!
בערב הופיעו תלמידי מגמת המוסיקה ולהקת המחול של ביה"ס בניצוחה של התלמידה רום בראל.
ניהלה ואירגנה את הטקס יעל אלחדיף רכזת השכבה ואתה צוות המחנכות - היה מרגש!!!
מצ"ב סרטון שהוקרן בערב זה: http://db.tt/eFanig1J
דברי מהטקס: "כבוד ראש העריה מר משה סיני, הגב סיגל שיינמן מחזקת תיק החינוך, מר אבי קמינסקי מנהל אגף החינוך, הגב גילה ברגר מנהלת תוכנית כתום, זהבה אפל מדריכת התקשוב בגוונים, בחטיבה מכובדי, הורים, צוות גוונים ותלמידים יקרים.
ערב טוב והשעה טובה בבואנו להכניס מחזור נוסף ללמידה חדשנית – כאוריי המאה ה21.
חטיבת הביניים "גוונים" ראש העין נכנסת לשנתה התשיעית בלמידה מתוקשבת והחדשנות מתרחשת בה ומתעצמת בה כל הזמן.
החטיבה החלה את דרכה המתוקשבת במסגרת תכנית "מחשב כתו"ם" – מחשב לכתה תלמיד ומורה בשיתוף מכון דוידסון, הרשות ומשרד החינוך.
לאורך השנים התפתחה בחטיבה תרבות ארגונית המובילה את התלמיד, את המורה ואת הארגון להתמודדות עם אתגרי המאה ה- 21.


בשנה"ל הקודמת נבחרה החטיבה ע"י משרד החינוך לחטיבה מדגימה אוריינות המאה ה21 – החטיבה היחידה בארץ המדגימה למידה מתוקשבת. בזכות כך, ובזכות היותנו בית ספר למנהיגות מעצבת – מודל ייחודי בארץ, זכינו השנה בפרס החינוך המחוזי.
בגוונים אנו דבקים בתפיסה האומרת שכאשר החברה והטכנולוגיה משתנות, גם האוריינות משתנה.
בית הספר חייב לדבוק בהתפתחות הטכנולוגיה והחברה ולהכשיר את התלמיד להתמודד עם אתגרי המחר באופן מושכל.
מאחר שהטכנולוגיה הגבירה את האינטנסיביות ואת המורכבות של סביבות אורייניות, נדרש מאדם אוריין במאה ה-21 להיות בעל קשת רחבה של יכולות- סוגי אוריינות.
סוגי אוריינות אלה, מקריאה של עיתון מקוון ועד השתתפות בכיתה וירטואלית, הם מרובים, דינמיים וחשילים.
כמו בעבר, הם ארוגים יחד עם היסטוריה מסוימת, עם האפשרויות שהחיים מציעים ועם המסלול החברתי של קבוצות ושל יחידים.
וויל ריצ'רדסון אמר: "כתיבה וקריאה הינם עדיין היכולת להבין וליצור טקסטים מסוגים שונים, אך העניין הוא יותר ויותר בתקשורת עם רעיונות אחרים, אנשים אחרים ושיחות אחרות" .
בגוונים אנו שוקדים על טיפוח פדגוגיה חדשנית המעמידה את הטכנולוגיה בשרות הפדגוגיה. אנו שואפים לטפח, חשיבה מסדר גבוה, חשיבה ביקורתית, יכולת ניתוח מידע עיבודו והבניית מידע חדש מידע קודם, טיפוח לומד עצמאי המסוגל להעמיק בחקר ולהשתתף בלמידה חקר שיתופית מקוונת. אנו שואפים לטפח אדם המנהיג עצמו בלמידה מתוך הנעה פנימית , אמונה ביכולת גמישות, מוסריות וענווה – אלה ערכי בית הספר שלנו והם המובילים אותנו בכל דרך בה אנו הולכים וכל אפיק אותו אנו מטפחים: "האדם" – בתחום המנהיגות ו"המדע" בתחום הטכנולוגיה.
תלמידים יקרים, השאיפה שלנו להביא אתכם ללמידה חדשנית הינה טובענית ודורשת אחריות רבה. הנכם מקבלים אחריות על הלמידה שלכם ונדרשת התנהלות מושכלת שלכם בעולם בו המידע מציף אתכם מכל עבר - אחריות הנדרשת מאנשים בוגרים המנהיגים את הצלחתם.
אני בטחה שתצליחו הוכחתם שהנכם ראויים לקבלת אחריות זו.
חברים יקרים, עוצמת התקשוב בגוונים לא הייתה מתאפשרת ללא תמיכה של כל הגורמים המאמנים בדרך:
בראש ובראשונה ראש העיר מר משה סיני אשר רואה חשיבות גדולה בהשקעה בתוכניות חדשניות בחינוך, מלווה את ביה"ס בהערכה רבה ומתווה דרך של חשיבה חדשנית ויזמית במערכת החינוך ואתו באמונה בדרך הגב סיגל שיינמן מחזקת תיק החינוך ומכובדי הרשות
מר אבי קמינסקי אשר מלווה את ביה"ס באמונה והערכה, מקדם תהליכים ומוביל את יעדי החינוך והקדמה בגוונים בפרט ובעיר בכלל ואתו אנשי אגף החינוך ברשות ויובב יהב מנהל מערכות מחשוב ברשות.
חברי תוכנית כתום בהנהלתה של הגב גילה ברגר, המלווים במקצועיות ובאמונה בדרך הטמעת התקשוב במערכת החינוך. תוכנית המהווה מיזם פורץ דרך, פרי חזונו של פרופ' חיים הררי – מחשב נייד בילקוטו של כל תלמיד ומורה.
זהבה אפל , מדריכות התקשוב בחטיבה המנחות את צוות המורים ומביאות את החדשנות לפתחו של ביה"ס ומובילות את הצוות לביצועים מרשימים. ודפנה טהורי שמקדמת את סביבת המודל  לניהול למידה בחטיבה.
ההורים, המאמינים בדרכה של גוונים ומהווים שותפים אמיתיים לעשייה הן בהיבט הלמידה והן מהיבט העזרה ההדדית בתוך קהילה השואפת למנהיגות אישית וחברתית.
צוות גוונים, כל הדברים היפים לא היו מתקיימים בפועל ללא צוות מרשים זה. צוות אשר מהווה מודל לחיקוי ומדגים לצוותים ברמה הארצית, המוזמן להציג את עשייתו בפורומים רחבים במערכת החינוך וזוכה לביקורים רבים – צוות אשר העניים נשואות אליו.
מכובדים, מדובר במלאכת מחשבת של גורים רבים אשר שאיפתם אחת היא – קידמה במערכת החינוך. לכם מכובדים יקרים אני מבקשת להגיד תודה גדולה על עשייה משותפת ייחודית, חדשנית ופורצת דרך.
תודה מיוחדת לצוות מחנכות שכבה ז ששותפו בחשיבה ובביצוע של רגע חשוב זה וליעל אלחדיף רכזת השכבה על הערכות, חשיבה, מקצועיות והרבה נאמנות ואמונה בדרך.
תלמידים יקרים בהצלחה רבה,
ובהזדמנות זו נאחל לכם ולכל בני ביתכם חג פסח שמח וכשר וחופשה נעימה."

תגובות

  1. אילן ויונטהמרץ 26, 2012

    משפחת גוונים, מאחל לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך, שימוש פורה במחשבים החדשים שזה עתה קיבלתם.
    נעים מאד לראות שהחזון מתממש והתהליך צובר תאוצה ומתקדם בצעדי ענק. אני מאמין בכם שתעשו שימוש נכון בציוד החדש ובעזרת סגל ביה"ס תגיעו לשיאים חדשים.

    ממליץ להתחיל כבר עתה בהכנות למיחשוב שכבה ז' של השנה הבאה. כך, יקבלו את המחשבים בתחילת השנה וינצלו אותם ביעילות ומקסימום זמן.

    ב ה צ ל ח ה !!!

    חג שמח וכשר !

    בהערכה רבה,
    אילן ויונטה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות